Ibland behöver man diskutera sitt hus med icke svensktalande. I dagens nya quiz kan du testa dina engelska byggord-kunskaper!

Quiz: Bygga hus på engelska https://www.byggahus.se/quiz/130-bygga-hus-pa-engelska

Orden är hämtade från TNC 102 Svensk-engelsk byggordbok.

I den här tråden kan du berätta vad du fick för resultat och diskutera frågorna i största allmänhet. (Tänk dock på att inte avslöja för mycket!)
 
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Bangade t* och c*.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Den var svår känner inte igen allt men fick rätt ända är det brittisk eller amerikanska begrepp ?
 
Jag har i huvudsak hämtat orden från TNC 102 svensk-engelsk byggordbok. För ett av orden fanns det en brittisk och en amerikansk variant och då valde jag den brittiska.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Varför är det hemligt vad jag misslyckades med? :thinking:
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har i huvudsak hämtat orden från TNC 102 svensk-engelsk byggordbok. För ett av orden fanns det en brittisk och en amerikansk variant och då valde jag den brittiska.
Kul! Jag har ju blivit ganska matad med amerikanskbygg lingo. Roligt att lära mer
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Varför är det hemligt vad jag misslyckades med? :thinking:
Man ska ju inte kunna googla innan man gör testet... Allvarliga saker ju... :crysmile:
 
Någon kan ju slå upp dem och fuska tänkte jag? :)
 
Jag * på * och *, men * på *.
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Fast hur svårt är det att googla när man har testet framför sig?
 
Så får man väl inte göra? Är det ett erkännande?
 
Jag är lite kluven till detta måste jag erkänna. Det är ju kul att diskutera orden förstås, men är det inte lite tråkigt att veta vilka ord som är med innan du tar quizet? Frågan är då hur många som tar quizet innan man läser kommentarerna :thinking:
 
9/12 helt ok
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
12/12, men körde uteslutningsmetoden på ett par stycken, hade inte klarat dem om jag bara hade fått frågan rakt upp och ner vad de betydde.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
12/12, enkelt när man sett otaliga avsnitt av Grand designs.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.