Tänkte slå till på en kombinerad tvätt/tork så här på Black Friday. Men det är en ordentlig djungel av olika beteckningar och ”fulpriser” där ute. Kanske någon som har bättre koll än mig?

Hade i veckan fastnat för denna maskin: BOSCH WDU285L9SN där tretti.se hävdar att de säljer den för halva priset ("Ordinarie" pris 16 700:).

Idag dök denna istället upp: BOSCH WDU285A1SN på tretti.se. Den verkar i allt väsentligt vara samma maskin som den ovan, men tar ytterligare ett kg mer tvätt, vilket då borde innebära att den borde vara dyrare. ("Ordinarie" pris 8 700:).

Vad är det jag missar? Rör det sig bara om fulpriser eller skiljer något vitalt mellan maskinerna?
 
Skulle säga marginell skillnad
Trumman är t.ex. identisk på maskinerna. Motorn likaså samt elektroniken till tvätten. Torkmodulen skiljer sig åt dock, men troligen inte så mycket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Jag skulle säga att väldigt få tvättar så mycket som 10 kg per maskin. Mer åt hållet 5 kg. Du får knö ordentligt om du skall få in så mycket som 10 kg. Låt inte 9 eller 10 kg vara den avgörande skillnaden för ditt köp
 
Redigerat:
nikasp
Vi har inte problemmed plats och kör separat tvätt och tumlare. Tycker jag har läst så många som blir besvikna på såna kombimaskiner. Har du läst recensioner på dem?
 
torbeno torbeno skrev:
Jag skulle säga att väldigt få tvättar så mycket som 10 kg per maskin. Mer åt hållet 5 kg. Du får knö ordentligt om du skall få in så mycket som 10 kg. Låt inte 9 eller 10 kg vara den avgörande skillnaden för ditt köp
Nej, så är det antagligen. Men tänker att trumman är större på en maskin som marknadsförs som "10kg" än en som tar låt säga 7kg?
 
nikasp nikasp skrev:
Vi har inte problemmed plats och kör separat tvätt och tumlare. Tycker jag har läst så många som blir besvikna på såna kombimaskiner. Har du läst recensioner på dem?
Det verkar onekligen vara lite blandade recensioner på kombomaskiner, men denna är tänkt i första hand som ett komplement till tvättstugan i källaren. Tänker att så länge den tvättar bra, så är eventuell tumlarfunktion en ren bonus.
 
Förr i tiden (typ 6-7 år sedan) hade kombomaskiner kapacitet på 5 resp 2.5 kg. Utvecklingen har gått rätt fort där.
 
Slog till på LG:n till slut. Roligare att köpa den bästa från LG än en mellanmodell från Bosch. Vi Får väl se om det var ett klokt beslut eller..
 
A
Jag tror jag hört någon som säjer sig vara nöjd med LG, men det var nog länge sedan.
 
Haha, ja, vi får väl vilken skara jag kommer tillhöra ;)
 
A
Du blir säkert nöjd:cool:
 
B
Hur gick det? Är du nöjd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.