Är på Jula.
Dom har 30% på allt Stanley.
Funderar på en kompressor.
Vågar man?
230V eller 400V?
 
  • Reklamskylt för Stanley kompressor med rabatterat pris och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Erbjudande på Stanley kompressor DV2 4007/10/50, 50L, 2200W, 2799 kr nedsatt från 3999 kr med kampanjmärkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en som den övre, fungerar bra, haft den i några år.
Om du har tillgång till trefas (400V) där du ska använda kompressorn så köp en trefas-kompressor
 
Jag köpte en Stanley-kompressor på förra årets BF på Jula. Den har inte varit utsatt för någon massiv användning, men jag är nöjd än så länge. Jag har dock en enfasare, skulle jag göra om det idag skulle jag köpa trefasaren. Sen tycker jag egentligen att 50 l är i minsta laget, så jag hade nog köpt en på 100 l idag. Men det beror så klart på användningsområde, men så fort man kör lite verktyg (slipmaskiner, mutterdragare etc) så tar 50 l slut fort.
 
Tack för input.
Då blir det en sån.

Finns det stora luft-tankar att köpa efter hand om man skulle vilja? Som komplement alltså.
 
stanley är ju bara en dekorerad kinamaskin. Så huruvida stanley i det här fallet betyder nåt är nog osäkert. Lär inte vara sämre eller bättre än nån annan i samma "klass"
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
stanley är ju bara en dekorerad kinamaskin. Så huruvida stanley i det här fallet betyder nåt är nog osäkert. Lär inte vara sämre eller bättre än nån annan i samma "klass"
Inte för att det förändrar något egentligen men många Stanleymaskiner är italienska
 
  • Gilla
siggebo
  • Laddar…
Har också den övre sen ett par år, nöjd med den!
 
nanowire nanowire skrev:
Inte för att det förändrar något egentligen men många Stanleymaskiner är italienska
Ja, i alla fall många av svetsarna. Jag har för mig att kompressorerna görs i något annat europeiskt land, Spanien eller nåt sånt.

Men Stanley är väl ett typiskt licensmärke, de sätter sitt namn på produkter från olika tillverkare, men det är man ju medveten om när man köper. Jag tycker ändå att kvaliteten verkar vara ok i förhållande till priset.
 
Tack för alla svar.

Hur är det med kompressorer... kan man lägga dom ner under transport eller är det "big no-no!" på den?
 
Risken är väl att det läcker olja från vevhuset förbi kolvringarna? Jag hade nog inte lagt den ner.
 
@Chentin Vad får den för slutbetyg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.