J
Dom är lika
 
Och tro inte att större förpackningar är billigare, det finns massor av olika sorts varor som kostar mer i storpack. Men folk i allmänhet tror att storpack per automatik är billigare men så är det bara ibland. Typiskt handlar trix.
 
E elmont skrev:
Och tro inte att större förpackningar är billigare, det finns massor av olika sorts varor som kostar mer i storpack. Men folk i allmänhet tror att storpack per automatik är billigare men så är det bara ibland. Typiskt handlar trix.
Man får även ta hänsyn till att detta är samma produkt men två olika återförsäljare som kan ha olika priser för samma produkt.
Skall man jämföra storpack mot styckpris så tycker i allafall jag att det skall göra med priser ifrån samma återförsäljare.
 
tommib
Det kanske är så, men just här är nog skillnaden återförsäljaren.

Den enpoliga trappbrytaren i enkelpack kostar 109 kr hos bauhaus.
 
Ska man byta ett gäng strömbrytare eller uttag så är det nästan värt lite extra att köpa dom i 5 eller 10 pack i kartong istället för de totalt inbrottssäkra enstycksförpackningarna på Bauhaus mfl stormarknader. Det tar ju längre tid att ta sig in i förpackningen än att byta apparaten.

Jag har för mig att Schneider och Elkos grejer från Elbutik säljs lösa, alltså utan konsumentförpackning. Köper man flera så brukar man i alla fall få dom just i flerpackslådor.
 
På hornbach plockar man själv ur lösa storpacklådor, sist jag köpte var lös brytare + ram billigare än den kombinerade.
 
Man kan ju försöka sig på en prisgaranti med hornbach då kanske..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.