10 117 läst · 61 svar
10k läst
61 svar
Pannrum i fristående garage
Fint! Bra med många kulventiler. Det är dock svårt att få till riktig rörisolering på såna med kort spindel har jag kommit på.
Har du bytat cirkpump?
Ska du ha lösull vid fördelarröret? Dom där ställdonen kräver väl service ibland.
Har du bytat cirkpump?
Ska du ha lösull vid fördelarröret? Dom där ställdonen kräver väl service ibland.
Är det genom pannan eller hur funkar detta?
Litenuppdatering.
Monterat en dragbegränsare= tycker att det blivit en lugnare förbränning, större möjlighet att justera primärluft.
Monterat rg termometer.
Skruvat på lite mer panel.
En jobbarkompis tipsade mig om ett för mig nytt sätt att starta upp pannan. =Lägga in ett lager med tunnare pinnar i botten, sedan lite stickor ovan på det. Starta fläkten, låt den gå en stund. Tänd med näver ovan på stickorna.
Efter att du tänt täcker man för bypasskanalen med en kartong bit.
Klart å betart! Rökgasen gick snabbt upp till 150 grader, det vispade runt fint i skålen. Efter nån minut var det bara att fylla på, ta bort kartong och stänga luckan.
Monterat en dragbegränsare= tycker att det blivit en lugnare förbränning, större möjlighet att justera primärluft.
Monterat rg termometer.
Skruvat på lite mer panel.
En jobbarkompis tipsade mig om ett för mig nytt sätt att starta upp pannan. =Lägga in ett lager med tunnare pinnar i botten, sedan lite stickor ovan på det. Starta fläkten, låt den gå en stund. Tänd med näver ovan på stickorna.
Efter att du tänt täcker man för bypasskanalen med en kartong bit.
Klart å betart! Rökgasen gick snabbt upp till 150 grader, det vispade runt fint i skålen. Efter nån minut var det bara att fylla på, ta bort kartong och stänga luckan.
Jaha! Jag funderar på att testa detta:
V Vedfyrer skrev:Her i Norge i allle fall, så har vi noen magnetiske plastlapper/merker på ca 15x15 cm som festes på bilene når en som skal øvelseskjøre skal føre bilen, hvit med en rød L på. Jeg bruker en slik en ved opptenning i pannan. Klistrer da denne på KW Z150-en, da holder magneten luken igjen og tetter hullet, og da blir dragbegrenseren skapelig tett. Tar den bort når røkgassteperaturen er kommet over 100 grader, da drar skorsteinen bra nok til å forhindre innryking. Kan ta et bilde dersom du er interessert og ikke skjønner hva jeg mener.
Har bytt tätning i Vedlucka och justerat gångjärnen. Köpte även en ny packning till fläkten.
Köpte packningarna hos baxi 450:- för luck tätning 188:- för fläkttätningen.
Har även isolerat lite rör sen sist.
Köpte packningarna hos baxi 450:- för luck tätning 188:- för fläkttätningen.
Har även isolerat lite rör sen sist.