Hej igen Mavros!
Jag har uppfattat det som att KaiBai har flyttat in i huset som ligger högst upp på vägen till vänster om visningshuset dvs Norra Björvikshöjden. Isåfall är det de som har fått in stora jätteläckra fönster på ena gaveln ut mot "vår" väg som ju är södra. Fast jag kan ha fel... :-/

När går ert bygge igång? För övrigt måste jag säga att Ni valt ett kanon fint hus, kul med variation...
 
Hej Solana! Ja, det enda jag vet säkert att vi är snett emot ert hus. Harmoni är ett läckert hus, men som sagt hoppas vi att alla ändringar kan förverkligas utan att förstöra husets karaktär. Men det verkar lovande. Vi kommer förmodligen igång med bygget efter sommaren, kanske redan i september och räknar med inflyttning i mars/april 07. Jag förstår att ni trivs där ute, det kommer att bli ett kanonfint område...
 
Här är ytterligare en kanonnöjd husägare i området.
Nu hoppas jag bara gräset tar sig.  :)

Får komma & klippa mig & grabben så småningom :)
 
Hejsan Mulan.
Vi har noterat att det grönskar hos er (och grannen) från grässtrån   :cool:....
Jag längtar otroligt efter gräsmatta, men det dröjer nog lite här  :'(.

Ni är så välkomna du å sonen  ::)
 
Här var det liv och rörelse!!  :)

Vi har vårat hus på den norra höjden. Man tar alltså vänster vid visningshuset och kör upp för backen. Där uppe på högersidan står vårat vita 1,5 plans Villa Västervik (Smålandsvillan). Vi har bott där sedan 1:a Maj och trivs hur bra som helst. Och vi kommer att trivas bättre så fort jag kommer igång och färdigställer altanen  :) ..

Lycka till med era hus!!
 
Hej alla Björvikare !! ;-)

Jag hade nästan gett upp hoppet på svar på denna tråden, men ack vad fel jag hade :-D

Jag och min fru skall bygga Melodi Modern. Tomten ligger 2 tomer ifrån "Timmerhuset" på höger sida. Förhoppningsvis inflytt feb 07.

Det verkar bli ett toppen område :-D

Är det någon som har koll på gemensamhetsutrymmen på området? Blir det lekplatser m.m. Hörde talas om någon föreningen m.m. Någon som har mer info?

Fredrik & Lotta
 
Den enda "kollen" jag har är att vi alla måste starta en form av förening. Allmänningen och vägarna ska sedan skriftligen överlämnas till föreningen. Där det enda jag vet ska kunna ingå förutom vägarna och denna allmänning är en båtbrygga. Detta gör väl att vi/föreningen blir ägare och ska väl då också sköta den allmänning och väg mm. Hur det då blir med snöskottning och vem som står för det kan ju då vara intressant att veta????
Jag är inget vidare "driftig"... så någon eller några kunniga och driftiga personer bör ju sammankalla till möte där föreningen startas och det kan väl först bli när de flesta väl har flyttat in och det lär väl dröja tills nästa år.....

 
Föreningen startad & finns. Stig är den som ordnade det om jag fattade det rätt. Så han kommer ut med mer info antar jag.
Tror han kommer ta hand om det praktiska.
 
Hej alla Björvikare!

Kul med ett gemensamt forum!

Vi har byggt på Norra björvikshöjden, på vänster sida. Det är en Villa Västervik, beigevitt med blå dörr. Kom upp 20 juni! Vi håller på för fullt att tapetsera, kakla o sätta upp kök o badrum och skall flytta in om 1 1/2 vecka :p

Har hört att det är fler med Smålandsvillor som haft problem med indragningen av fiberkabeln. Det pratades mycket varmt om att fiber var draget till huset men ingen info att villorna inte var förberedda på att ta emot det..! Vi kommer ev att lösa det via telekabeln för vi skall inte ha "vanlig" telefon utan IP istället. Hur har ni andra löst det?!

//Marie
 
Hej Björvikare

Kul att läsa att ni som redan flyttat in i era nya hus på Björvik trivs bra!!
Vi bygger på Södra Björvikshöjden (också snett emot det gula lösvirkeshuset?), ett Myresjöhus Melodi, väldigt orginelt har jag förstått :)
Med lite tur får vi flytta in i slutet av november, ser mycket fram emot det.
Just nu finns där dock bara ett garage och massa sten.......

Ha det gott i sommarvärmen
David & Mia
 
Det var ett tag sen man titta in här...

Snart asfalteras det..nästa vecka börjar man med att förbereda..men jag kan ha fel. Dessa gubbar som bygger verkar ha eget schema oavsett vad som står i kalendern :)

Förvånad över hur lite det regnar här jämfört med borås  :)
 
Hej!

Förlåt om jag "inkräktar" på grann-tråden :)
Vi kommer ej att bygga i ert område, utan nere i Blekinge, men vi skulle så hemskt gärna vilja ha lite info om Myresjös hus "Melodi modern"!

Vi hittar inte särskilt mycket på hemsidan, bara bild på ett visninghus.
Skulle någon vilja ge oss prisuppgift på NF och bild på planlösning?

Varför finns inte mer info på deras hemsida? Är huset en ny modell?

Tycker i övrigt att vanliga "Melodi" verkar vara väldigt lik "Kvartett" på en av fasadritningarna på hemsidan?
*Förvirrad*

Tack på förhand!
/Louise & Daniel
 
Hej igen, det var länge sedan jag tittade in här. Nu har vårt hus tagit form utvändigt, det var en riktigt nervös resa under orkan och snöstorm...

Jag har en fråga om någon läser detta i Björvik: hur har ni löst bredbandsinkopplingen? Satellit, eller dosa? Vilket företag har ni kontakt med? Tacksam för svar.

Det skall bli fantastiskt roligt att flytta in i slutet på maj, lagom till de sköna sommardagarna!
 
Hej !!

Vilket hus är ert? längst upp? Vi  bygger "björvikshuset" ;-) (som visningshuset) mörk grått nere vid timmerhuset. Inflyttning 1 april :-D Kan det vara så att vi hälsade på mötet med kommunen och Peter från Mhus?

LÄNGTAR !!!!! Ser ut och bli ett superbra område, mycket barn i samma åldrar mm. har ni barn? Läge för en lekplats på Björvik kan kan tycka. Ngn som vet ngt om detta?

Bredbandet "får" du genom den fiberanslutningen Bornet levererar. här kommer även "kabelTVn" också. Enl bornet kommer även en IP telefonlösning levereras under 2007.

Ni kan läsa mer på www.bornet.se

Fredrik

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.