Det är otroligt irriterande när man googlar på något problem och hittar en tråd på byggahus men bilden är blockerad av en stor banner som säger att man måste logga in för att se bilden högupplöst? Varför detta otyg?
 
  • Gilla
johan_p och 1 till
  • Laddar…
Man tänker att det genererar mer reklamintäkter.
 
M Maledictus skrev:
Varför detta otyg?
Varför logga ut? Allvarligt menad fråga då jag aldrig loggar ut och aldrig upplever dina problem.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Man tänker att det genererar mer reklamintäkter.
Nej, inloggade ser mindre reklam än ej inloggade.
 
Fast tanken är väl att om man reggar sig så spenderar man mer tid på sidan vilket leder till totalt mer intäkter?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nej, inloggade ser mindre reklam än ej inloggade.
Vad är då anledningen till att man måste vara inloggad för att kunna se bilderna ordentligt?

Ang. frågan varför man loggar ut. I vissa fall, som om man sitter vid en annan dator eller har telefonen i näven och behöver i "studens hetta" ta reda på någonting så är iaf inte jag inloggad. Dessutom så rensas all historik i samband med att man stänger webbläsaren vilket innebär att man alltid behöver logga in.
 
M Maledictus skrev:
Dessutom så rensas all historik i samband med att man stänger webbläsaren vilket innebär att man alltid behöver logga in.
Fast det är väl ändå ett val du aktivt gjort. Personligen skulle jag bli rätt upprörd om min historik raderades. Tycker den är väldigt väsentlig och tidsbesparande.
 
Nej, det är inte alltid mitt val. Det beror som sagt på vilken dator jag använder (är det jobbdatorn är det förinställt). Och oavsett så besvarar det inte min fråga.
 
Många forum har väl den funktionen att det krävs ett medlemskap för att kunna se uppladdade bilder? Jag kan tänka mig att idén grundar sig på att minska trafiken en aning genom att försvåra direktlänkning till bilder och att locka till sig fler medlemmar.

Jag tar den funktionen vilken dag som helst om det ger mig en viss garanti att bilderna finns kvar om några år istället för att bilderna laddas upp till typ Imageshack och försvinner inom några månader och blir döda länkar i forumet trots att övrigt innehåll finns kvar.

"Jag gjorde såhär när jag räddade världen, se bild nedan:
[död länk till en bild som inte finns längre]"

Värsta påfundet sedan pulvermos :p
 
Å andra sidan ignorerar jag sidor som har blockerar visning av bilder utan registrering.
Jag reggar mig inte för att få se bilder som kanske hjälper mig...
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Fast tanken är väl att om man reggar sig så spenderar man mer tid på sidan vilket leder till totalt mer intäkter?
Det har vi inte räknat på, men jag tror inte att vi tjänar i pengar på det.
 
M Maledictus skrev:
Vad är då anledningen till att man måste vara inloggad för att kunna se bilderna ordentligt?

Ang. frågan varför man loggar ut. I vissa fall, som om man sitter vid en annan dator eller har telefonen i näven och behöver i "studens hetta" ta reda på någonting så är iaf inte jag inloggad. Dessutom så rensas all historik i samband med att man stänger webbläsaren vilket innebär att man alltid behöver logga in.
Vi tror att det kan locka fler att bli medlemmar, vilket vi alla tjänar på på flera sätt. De som inte är medlemmar upptäcker hur mycket bättre sajten är om de loggar in. Blir vi fler medlemmar så blir vi fler som tar och ger råd, etc, etc.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag reggar mig inte för att få se bilder som kanske hjälper mig...
Har jag ett problem som jag kanske kan få hjälp med känns det som ett billigt pris att behöva regga sig. Ids man inte det är nog inte problemet så stort...
 
Eller så finns det andra sidor som inte har samma begränsning.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Eller så finns det andra sidor som inte har samma begränsning.
Men då behöver du ju inte logga in för att kanske få hjälpen. ;) Marknaden när den fungerar som bäst! :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.