T Tosse skrev:
[bild]
Så ser min magnetsensor ut
Du har ju Delays in night mode aktiv vilket vi inte har?! Men jag misstolkade kanske, du vill alltså kunna separera funtionen med pip vid öppning och armering?
 
Om du får ett pushmeddelanden när internetanslutningen går ner fungerar gprs. Om du kan larma på/av med appen när internet är nere fungerar gprs.
 
Ja, jag vill ha delay vid nightmode eftersom vi glömmer att larma av innan vi öppnar ytter- eller balkongdörr på morgonen. Men det är lite fånigt med pipet när jag larmar på i nightmode. Barnen ligger och sover och det piper ganska högt...
 
T Tosse skrev:
Om du får ett pushmeddelanden när internetanslutningen går ner fungerar gprs. Om du kan larma på/av med appen när internet är nere fungerar gprs.
Sant, så sant... jag behöver alltså bara ange APN för att gprs ska fungera?
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Sant, så sant... jag behöver alltså bara ange APN för att gprs ska fungera?
Jag vet inte, har en känsla av att vår bara fungerade. Men jag kanske har förträngt att jag ställde in det.
 
T Tosse skrev:
Ja, jag vill ha delay vid nightmode eftersom vi glömmer att larma av innan vi öppnar ytter- eller balkongdörr på morgonen. Men det är lite fånigt med pipet när jag larmar på i nightmode. Barnen ligger och sover och det piper ganska högt...
Då förstår jag. Vi har inte upplevt det problemet ännu, men det kommer säkert. Till helgen kommer vår street siren och det kan ju bli roligt för grannarna...
 
T Tosse skrev:
Jag vet inte, har en känsla av att vår bara fungerade. Men jag kanske har förträngt att jag ställde in det.
Jag ska testa ikväll!
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Då förstår jag. Vi har inte upplevt det problemet ännu, men det kommer säkert. Till helgen kommer vår street siren och det kan ju bli roligt för grannarna...
Ja, jag har siren både inne och ute och larmcentral så slipper gärna falsklarm om det går! :rofl:
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Jag ska testa ikväll!
Tosse -APN måste ha ställts in, för default är det "internet" som står i rutan.

Tyvärr får man ingen notis (ännu) om bara en kommunikationsväg försvinner. Utan det är först när båda gått ner.
Man kan dock enkelt se status på Hub:ens Ajax-logo,
Vit led = båda vägar OK (ethernet+gprs)
Grön led = bara 1 kommunikationsväg
Röd led = ingen kommunikation
 
  • Gilla
romerome
  • Laddar…
T Tosse skrev:
[bild]
Så ser min magnetsensor ut
Är inte 30 sek mycket? Hinner man ju in och sätta en hammare i din Ajax?
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Är inte 30 sek mycket? Hinner man ju in och sätta en hammare i din Ajax?
Fast förhoppningsvis sitter inte Hub:en innanför entredörren :D
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Fast förhoppningsvis sitter inte Hub:en innanför entredörren :D
Dels är det så, dels passerar man två rörelsedeckare utan delay på sin väg från ytterdörren till hubben...
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
K
F fireon skrev:
Jag fick hälften av min beställning på några dagar i förra veckan. Det som var slut hos leverantören var Keypad, HomeSiren och DoorProtect Plus. Allt i vitt. Norrskydd var snälla och skickade det de fått hittills och resten sen. Vet tyvärr inte hur lång tid det tar tills jag får resten.
DoorProtect Plus skulle ha kommit i fredags. Men står fortfarande 0 i lager så det verkar inte ha skett.
Fast så har det väl i princip varit hela året. De leveransdatum som utlovas håller tyvärr nästan aldrig.
 
K Kirderf85 skrev:
DoorProtect Plus skulle ha kommit i fredags. Men står fortfarande 0 i lager så det verkar inte ha skett.
Fast så har det väl i princip varit hela året. De leveransdatum som utlovas håller tyvärr nästan aldrig.
Nej, Solar verkar tyvärr inte planera sina beställningar optimalt. Fick svar att de har fått in DoorProtect Plus och HomeSiren nu men KeyPad ska komma in 28/11. Så ska ni ha en vit KeyPad och de ni köper av inte har den på lager så får ni vänta med leverans till i början av december.

Någon som vet när Socket kan tänkas komma? Vill använda den för att kunna slå av och på strömmen till övervakningskameran om ingen har ett bättre förslag...
 
K
F fireon skrev:
Nej, Solar verkar tyvärr inte planera sina beställningar optimalt. Fick svar att de har fått in DoorProtect Plus och HomeSiren nu men KeyPad ska komma in 28/11. Så ska ni ha en vit KeyPad och de ni köper av inte har den på lager så får ni vänta med leverans till i början av december.

Någon som vet när Socket kan tänkas komma? Vill använda den för att kunna slå av och på strömmen till övervakningskameran om ingen har ett bättre förslag...
Då kanske den dyker upp imorgon. För just nu är det 0. Svarta finns det dock av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.