Hej hej. Nån som vet om dessa centrumskruvar görs längre? Köpte nytt vattenlås på Ikea men min gamla ikea diskho har inbyggda skvallerrör så skruven blir för kort.
 
  • Undersida av en ikea diskho med ett monterat vattenlås och en centrumskruv markerad med röd pil som verkar vara för kort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallisk centrumskruv på ett strukturerat underlag, relaterad till bygg och VVS.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Se där tackar!! Nu vet jag va ja ska leta efter. Synd bara att 2st skruv kostar mer än hela vattenlåset. Hahaha.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Ikea ska ha nån specialskruv som passar. Krävdes ett samtal och ca 10min i telefonkö så skickar de hem ett par i brevlådan. Väntar med spänning
 
ullberg
Jag hade lite kris att få igång köksavloppet så när jag råkade ut för exakt samma sak som du (har en gammal domsjö porslinsho och köpte vattenlåset till den nya versionen) fixade jag det med en långmutter/skarvmutter och en liten bit gängstång.

Bra att veta, och en bättre lösning, att det finns en specialskruv att få från IKEA - hoppas det finns mer tid nästa gång (eller ännu hellre att det inte blir någon nästa gång)

/U
 
Ja får lösa det som du säger.

De här va IKEAs "specialskruv", de har skickat en skruv till breddavloppet som inte ens kan användas på Domsjö då de är inbyggt i hon... säger ganska mycket om deras kunskap om deras egna produkter...
 
  • Två oanvända skruvar ligger på ett IKEA-kartong med IKEA-logotypen synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Chev65 skrev:
Ja får lösa det som du säger.

De här va IKEAs "specialskruv", de har skickat en skruv till breddavloppet som inte ens kan användas på Domsjö då de är inbyggt i hon... säger ganska mycket om deras kunskap om deras egna produkter...
Hej, suck för Ikea ... (följde tråden här då jag nu står inför exakt samma dilemma). Har det löst sig ännu ? Hittade detta på nätet: vad tror du om det? https://www.vvsobygg.se/halskruv-m1...hBwZ_FwfUlCdYSmRCc4enEJQ6Xo5kGKkaAvoiEALw_wcB
 
ullberg ullberg skrev:
Jag hade lite kris att få igång köksavloppet så när jag råkade ut för exakt samma sak som du (har en gammal domsjö porslinsho och köpte vattenlåset till den nya versionen) fixade jag det med en långmutter/skarvmutter och en liten bit gängstång.

hej, jag följer er tråd här nu För jag står för exakt samma dilemma nu! Vad tror ni om denna skruv? [länk]

Bra att veta, och en bättre lösning, att det finns en specialskruv att få från IKEA - hoppas det finns mer tid nästa gång (eller ännu hellre att det inte blir någon nästa gång)

/U
 
Slutade med att jag gjorde en skarvhylsa till skruven. Finns gängstångsskarvar att köpa
 
  • Gilla
Saggitarius76
  • Laddar…
Åkte till Ikea idag och förklarade problemet , fick då en hålskruv M12x65mm gratis AB ikea! Så det löste monteringsproblemet. ;)
Men nu kvarstår ett annat problem Nämligen med stopp i avloppet så jag har kört med rensmaskin från Biltema och propplösare från Bauhaus hela dagen...men proppen är inte loss än, och den sitter i en krök i ett hörn under ett hörn/snurrskåp... Typiskt ...så blir nog till att ringa expertisen i morgon . (Jobbigt att diska i tvättstugan nere i källaren redan ...).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.