Hej!

Är det någon här som vet om det finns heltäckningsmattor med svart/vita rutor som mönster enligt bilden lite längre ner.

Det enda jag har hittat är plastplattor med "klickskarver". Det jag egentligen är ute efter är att hitta en tunn matta som är så hård som möjligt. Befintliga golvet är nygjuten platta.

Anledningen till varför jag inte gillar plattorna är pga att jag skulle vilja ha en matta som är tät så att inte olja och andra vätskor ska krypa ner i skarverna. Golvtäckningen ska vara i motorrummet där det kommer stå motorer på motorstöd och ständigt droppa olja och annat.

Jag såg på ett amerikanskt forum förut där någon hade rullat ut en sådan matta i sitt garage men kan inte hitta tråden igen...
 
  • Svartvit rutig matta i ett garage med väggskåp och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Heltäckningsmatta i kombination med läckande olja kan väl vara någon bra lösning? Hade du tänkt ta upp den och krama ur den när den blir oljig?
 
Heltäcknings"matta" kanske var dåligt ordval. Tänker mig en tät matta, liknande plast- eller gummimatta i badrum.
 
Holmilainen Holmilainen skrev:
Heltäcknings"matta" kanske var dåligt ordval. Tänker mig en tät matta, liknande plast- eller gummimatta i badrum.
OK, det verkar vettigare!
 
Holmilainen Holmilainen skrev:
Frågan är hur hård den är med tanke på att man ska rulla runt tunga grejer som står på metallhjul.
Håller väl en vecka eller två i bästa fall.
 
Satsa på klinkers istället eller måla golvet rutigt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Håller väl en vecka eller två i bästa fall.
Det är kanske så jo. Vad är det för sort som man har sett i vissa garage då? Har du koll?
 
är det inte linoleummattor har för mej dom använder typ sådant material.. vi pratar ju nu 70talet dålinoleumattor va poppulärt om jag inte minns helt fel OCH den är ju lätt att torka av för exvis då oljor el dyligt.. men bör väl vara typ det du letar efter ??
 
Du tänker nog på plastmatta, linoleum känns inte som första valet i ett garage.
Det finns rutig vinylmatta att köpa, känns som det är vad som efterfrågas här
 
  • Gilla
hasse johansen
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Du tänker nog på plastmatta, linoleum känns inte som första valet i ett garage.
Det finns rutig vinylmatta att köpa, känns som det är vad som efterfrågas här
Det är precis vad jag söker. Vet du var man hittar det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.