A andhak1 skrev:
Sedan är det inte så mycket dyrare på Beijer än Byggmax om man ser till vad man får för pengarna.
Jag gjorde en enkel jämförelse inför dagens köp till hönsgården.
Tryckt 45x45:
  • Byggmax 9,95 kr/m
  • Beijer Bygg 12,76 kr/m
  • GS bygg 10,95 kr/m

Tryckt 45x70:
  • Byggmax 16,95 kr/m
  • Beijer Bygg 19,13 kr/m
  • GS bygg 16,25 kr/m

Så det är inga jätteskillnader, men Beijer ligger ju sämst till. Och obs, jag har inga rabatter hos någon.
 
Klev in på närmsta XL-Bygg och lade fram renoveringsplanerna ”en trappa upp” hos säljarna. Byggkonto med samna rabatt som yrkeshantverkarna fixades i ett nafs. I slutändan i princip samma pris som lågpriskedjorna, men mycket mer yrkeskunskap i väggarna.

En del inköp görs ändå på Bauhaus och K-rauta, mest när man har vägarna förbi.

En annan favorit är ByggGrossen i Uppsala
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag gjorde en enkel jämförelse inför dagens köp till hönsgården.
Tryckt 45x45:
  • Byggmax 9,95 kr/m
  • Beijer Bygg 12,76 kr/m
  • GS bygg 10,95 kr/m

Tryckt 45x70:
  • Byggmax 16,95 kr/m
  • Beijer Bygg 19,13 kr/m
  • GS bygg 16,25 kr/m

Så det är inga jätteskillnader, men Beijer ligger ju sämst till. Och obs, jag har inga rabatter hos någon.
Visst ligger Beijer högre men då är det stor skillnad på kvalitet om man jämför med Byggmax, GS har jag ingen erfarenhet av. Jag betalar gärna för kvalitet och som sagt så ger Beijer ofta bra rabatt.
 
men virke har blivit bra mycket dyrare senaste 1-2 åren.

när jag reste garaget kostade 2"6 22:- nu kostar det 28:-

jag kommer nog bygga sågverk =)
 
F
Hornbach i Botkyrka har tyvärr förfallit. Rörigt och dålig service. Okunnig personal. Så det kommer bli Bauhaus och Byggmax framöver. De är inte bättre kompetensmässigt men försöker i alla fall ge service.
 
senast igår jämförde jag isolering mellan 2 olika byggmaxbutiker, 32:- i den ena och 25:- i den andre... det är alltså 28% dyrare i den ena... rätt mycket..
 
C camaro1969 skrev:
senast igår jämförde jag isolering mellan 2 olika byggmaxbutiker, 32:- i den ena och 25:- i den andre... det är alltså 28% dyrare i den ena... rätt mycket..
Äsch, se det från den positiva sidan!
Det är ju 22% billigare i den andra affären ;)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Äsch, se det från den positiva sidan!
Det är ju 22% billigare i den andra affären ;)
så kan man se det om man är optimist! =)
 
F Frågan skrev:
Hornbach i Botkyrka har tyvärr förfallit. Rörigt och dålig service. Okunnig personal. Så det kommer bli Bauhaus och Byggmax framöver. De är inte bättre kompetensmässigt men försöker i alla fall ge service.
Framförallt är virket skitdåligt. Jag har tröttnat helt på det. I övrigt är det min go-to-butik när jag ska handla något snabbt. Men, jag köper inte en träbit där längre (endast standard skivor, mdf och osb). Virke köper jag på Woody Huddinge eller XL bygg nacka.
 
Jag köper inte mycket men väljer en lokal firma. Dyrare men bra service. Vilket jag behöver som är nybörjare. Hoppas fortsätta med dem för alltid då jag vill stödja lokala firmor.
 
K
Jag har byggt lösvirke själv och här har vi XL-bygg, Beijers, byggmax och jem fix.

Tycker inte att det skiljer speciellt mycket i kvalitet (eller pris iaf inte mellan byggmax och xl) mellan de tre förstnämnda. Man får plocka lika mycket i högarna hos alla. Jem fix här är ett skämt, medan Byggmax är riktigt bra, men i princip alltid dyrare än innan jag valt ort.. Köper butiken själv in virke?

Hur som helst är jag väldigt glad för byggmax. Den enda butik jag gillar bättre är hornbach, men den ligger tre mil bort.
 
K Kallebo skrev:
Jag har byggt lösvirke själv och här har vi XL-bygg, Beijers, byggmax och jem fix.

Tycker inte att det skiljer speciellt mycket i kvalitet (eller pris iaf inte mellan byggmax och xl) mellan de tre förstnämnda. Man får plocka lika mycket i högarna hos alla. Jem fix här är ett skämt, medan Byggmax är riktigt bra, men i princip alltid dyrare än innan jag valt ort.. Köper butiken själv in virke?

Hur som helst är jag väldigt glad för byggmax. Den enda butik jag gillar bättre är hornbach, men den ligger tre mil bort.
Låter som om vi i närheten av varandra? Men isf glömde du Bauhaus :D

Iaf, när jag bygger något jag bryr mig om kör jag XL-bygg, skiter jag i vilket blir det Byggmax, dock aldrig blivit besviken!
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
K
Lexington Lexington skrev:
Låter som om vi i närheten av varandra? Men isf glömde du Bauhaus :D

Iaf, när jag bygger något jag bryr mig om kör jag XL-bygg, skiter jag i vilket blir det Byggmax, dock aldrig blivit besviken!
Hmm. Mycket möjligt, men bauhaus ligger på andra sidan kommungränsen så jag räknar den inte. Har tyvärr mest negativa erfarenheter av bauhaus, då tycker jag hornbach är bättre även om det är ytterligare någon mil bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.