Arkitektkontoret Elding Oscarson visar med Gallery Home i Brevik på Lidingö att återvinning kan ge oväntade överraskningar: ett stort garage har förvandlats till en villa om 340 kvadratmeter inklusive ett helt konstgalleri för familjen Feigin-Hamilton.

Du kan läsa artikeln här: Garage förvandlat till villa och konstgalleri
 
Snyggt men samtidigt alldeles för avskalat för min smak, får även pris för år 2018s sämst utnyttjade garageyta.

MVH Bilnörd
 
  • Gilla
Enolf och 7 till
  • Laddar…
Excel
Skitnödigt med en massa konst i garaget, finns massor av väggar i huset att hänga tavlor på.

Det är sportbilen / hobbybilen som ska stå i garaget
 
  • Gilla
316097 och 3 till
  • Laddar…
Om man ska sälja konsten så tror jag det är skönt att ha galleriet utanför hemmet.
 
Patrik440
Redaktionen Redaktionen skrev:
: ett stort garage har förvandlats till en villa om 340 kvadratmeter

Usch, jag skulle hellre göra tvärtom.

/ P
 
  • Gilla
316097 och 4 till
  • Laddar…
Synd på ett sjysst garage :cry:
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
^ trivs ni bra i era Smålandsvillor?

Underbart hus!
 
  • Gilla
Johan Arkitekten Engström och 1 till
  • Laddar…
R
Snygg förvandling. Plåt som väggmaterial är snyggt om det är välgjort.
 
Utsidan tycker jag inte är den vackraste, och kanske lite avskalat. Men tycker det är coolt med de öppna golvreglarna, lite dämpning i toppen på dom facken så skulle det blir en bra ljudfälla
 
Synd på ett underbart garage. Samt väldigt opersonligt inne.
 
Hur kan det komma sig att det blir så fult så fort ordet "arkitekt" är inblandat?
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
Misstänker att det är Eric Rahmqvist f.d. garage. Köpte granntomten och byggde garage för Ferrarin och Bentleyn.....
 
Inget hus jag själv skulle vilja bo i. Detta är ju personlig smak men jag tycker faktiskt de va ganska tråkigt utseende på allt. Ser ut som de är betonggolv inne i huset också. De är ju kanon om man vill de ska kännas stumt och stabilt men är ju hemmamiljö här också som jag fattar de. Inget jag skulle trivas med.
 
Befriande med ordning och reda. Långt ifrån alla hemmafixade lösningar som bara förstör det lilla värde som någon gång funnits. Bra ljus i galleridelen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.