Hejsan!
Kan några som renoverat sitt kök inkl. nya vitvaror ge mig en vink om vad det kostar.
Tack på förhand!
Ylva
 
hehe, det kan bli HUR DYRT SOM HELST... the sky is the limit.

Vi har beställt ett kök från tibrokök, träluckor. Det var dyrt, men vi sparade 70.000 på att köpa det ute i landet(!). Stockholmsbutiken var så dyr att jag fick hjärtflimmer. Observera att jag verkligen jämför äpplen och äpplen. Exakt samma grejor kostade otäckt mycket mer i kungliga huvudstaden.

Vitvaror är också dyra, men där kan man nog spara en hel del genom att köpa via onlinebutik, fast det är ju svårare att klämma på grejorna där. Min bror säljer vitvaror så vi fick bra pris....

Ergo: mellan 100 och 200 tusen kan man lätt sprätta iväg.

Jag tror att mina kompisar som köpte ett ikeakök med electroluxvitvaror landade på strax under 100.
 
Vårt kök från Länghemskök med frästa speglar "herrgård elfenbensvit" format som ett "U" kostar ca 60.000 komplett exkl. vitvaror. Vi räknar med ca 35.000 för dem sammanlagt. Så det blir 95.000 för vårt kök.
Vi har inte köpt det än med det är FINT!
/Torparn
 
Det blir väldigt lätt otroligt dyrt när det gäller kök. Vi har precis smackat upp ett nytt noblessa kök. 27 kvadrat L kök med rostfria vitvaror och lönn luckor. 100 papp exakt.
 
prøv at kigge på denne prisliste, den skal lige downloades og så er det bare at regne!!!
har selv køkken derfra
 
Ikea kök "Ståt" relativt stort, , massiva ekbänkskivor 35 tkr, vitvaror husqvarna rostfritt, inb.ugn +häll, värsting kyl och frys (frostfree), diskmaskin + deras frihängande fläkt tornado 47 tkr, dvs totalt 82 tkr
 
Vi har införskaffat ett Björk Carat-kök från Ballingslöv, men grå laminat skivor och underlimmad ho. Vi ska ha en ljusramp över skåpen plus under väggskåpen.
Till det har vi valt vitvaror med energiklass A och allt sammanlagt gick på: 92000:- Helt ok, då vi hade en budget på 100 000:-

Lycka till men köks-köp! ;D
 
Blev fel med tecknen.. Ville säga 92000:- och att det var positivt! ;D
 
När man beaktar kostnaden för att renovera ett kök skall man inte glömma att självaste RUMMET skall renoveras också. Nya fönster, nytt golv, nytt tak etc etc. Köket är mer än bara snickerierna!

 
Vi har bytt ut hela köket. Allt från golv till tak, satt igen den gamla ingången och tagit upp ny öppning till matrummet. Dragit ny el. Flyttat på vatten och avlopp. Köket är 12 m2 och vi har ritat och planerat köket själva (Ikeas 3D-program, tack Ikea ;) ) och det blev ett u-kök. Jag hade bestämt att vi skulle ha utdragbara lådor i alla bänkskåparna, och det ångrar vi inte. Själva skåpen är Marbodal som vi själva har monterat ihop, blir billigare då. Sen har vi sjösten på en vägg och resten pärlspont. Laminatbänkskivor från Pegon och vitvarorna har vi då Husqvarnas breda induktionhäll och ugn, kyl/frys med extra kylfläkt fläktkåpa och diskmaskin. För hela rasket har vi betalt cirkus 70 000 och då är allt medräknat.

Så om du inte har tummen mitt i handen och kan och vill göra mycket själv så kan du komma undan billigt för ett helt kök. Sen en fördel med att göra allt själv är att du under byggtiden kan göra lite olika ändringar som du kommer på under tiden. Har du en snickare som du lejer så får både du och han tuppjukk av dina ändringar och när du får räkningen av han ;D

Lycka till :)
 
Har byggt om i köket nyligen och det var från Pustelli. Att rekommendera..
Ha tålamod med förhandlingen, det kan spara 30-40% av utgångspriset.
 
MathiasS har rätt - allt annat skall ju oxå frächas upp.
Här är mina kostnader:
Köksinr furu i gammal stil 31000:- (lokalt snickeri)
Vitvaror 38000:-
Massiv bokskiva 3m 3000:- (lokalt snickeri)
massivt furugolv 35m2 11200:-
3 x fönster(1025x1440) i gammal stil med fasta spröjs inåt+utåt 12000:-
Pärlspont till tak + panel mm 3700:-
1 innerdörr(kopia av de som finns sen tidigare) 1900:- (lokalt snickeri)
specialgjord rostfri diskbänk 6000:-
Murad spiskåpa + gammal gjutjärnsspis mm 20000:-
Tillkommer: färg, tapeter, lister, blandare, ny el, vattenburen golvvärme + nytt bjälklag(hela neder våningen)
vad har jag glömt?

/G
 
Goerano; 20000:- för murad spiskåpa + gammal gjutjärnsspis mm.
Vad ingick mer exakt ?
Har du möjligtvis någon bild ?
 
Pustelli med bänkskiva i sten 70 djup, bara utdragslådor med luftdämpad inskjutning, breda lådor upp till 100 cm, vinkyl, mm har vi roat oss med till priset 164'. Till det kommer vitvaror med den av undertecknad efterlängtade ismaskinen!! Dyrt men kul 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.