Har en Lavor Advance 1108 som bara slår av och på hela tiden. Tar man bort munstycket så pumpen slipper bygga tryck så går den hela tiden. kanske det inte finns någon speciallist på just denna modell men överlag, finns det någon extern ventil eller måste pumpen bytas?
 
Luft i slangen på inkommande vatten?
Sen kan igentäppt högtrycksmunstycke bete sig konstigt med pumpens start/stop också
 
J Jonas_81 skrev:
Luft i slangen på inkommande vatten?
Sen kan igentäppt högtrycksmunstycke bete sig konstigt med pumpens start/stop också
Har testa fler olika kranar. Samma sak. Hade samma sak i huvudet. Är det stopp i munstycket så blir ju trycket för högt och pumpen slås av.
 
Är inte expert på högtrycktstvättar men jag har en liten kärcher som gör samma sak, jag tror att det är en funktion i tvätten som SKA vara där.
 
Asbesträdd Asbesträdd skrev:
Är inte expert på högtrycktstvättar men jag har en liten kärcher som gör samma sak, jag tror att det är en funktion i tvätten som SKA vara där.
Pumpen sk slå av när man släpper handtagen. Men även fast jag håller det inne så står den bara och slår på och av.
 
O Old KnotVillage skrev:
Pumpen sk slå av när man släpper handtagen. Men även fast jag håller det inne så står den bara och slår på och av.
I mina öron låter det som om felet sitter i handtaget.
Har du möjlighet att låna ett handtag, så gör det å prova.
 
Felet är då i handtaget, det kan vara stopp eller öppnar inte ventilen tillräckligt mycket.
 
Tar jag av munstycket från handtaget och håller in handtaget så kommer det vatten. När jag sätter på munstycket så pumpen får jobba så börjar den bråka.
 
jag hade samma problem med min nilfisk i våras , det berodde på att där hade kommit smuts i munstycket längst fram

t
 
Då är det trångt i kanalen i munstycket.
Prova med annat munstycke.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Då är det trångt i kanalen i munstycket.
Prova med annat munstycke.
Löst. Stopp i munstycket. Tryckluft och ståltråd kommer man långt med. Tack supporten.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
4wd om du ska ploga, nja ändrar mig, 4wd i alla lägen! Livet är för kort för att ha nått annat ;)

Även jag valde beggad proffsmaskin ist. för ny "skämtmaskin" (Ventrac valde jag, sen är en redig servo fantastiskt att ha om man gillar att det går undan)
 
Tokslut Tokslut skrev:
4wd om du ska ploga, nja ändrar mig, 4wd i alla lägen! Livet är för kort för att ha nått annat ;)

Även jag valde beggad proffsmaskin ist. för ny "skämtmaskin" (Ventrac valde jag, sen är en redig servo fantastiskt att ha om man gillar att det går undan)
Tokslut, jag tror du är i fel tråd :D
 
  • Haha
tobbbias
  • Laddar…
F--k, dessa trådar som fortsätter i nästa med ett litet mellanrum är hopplösa hehe
 
  • Haha
tobbbias
  • Laddar…
Du kan stänga av infinite scroll såhär: Din profil> Personliga uppgifter> Inställningar> Oändlig scroll> Av
Så kommer du inte av misstag in i en annan tråd.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.