Jäklar vilken känsla det måste vara att skåda in konstverket. Nu när fönster, dörr och tak är på plats är det verkligen en helt annan känsla av huset. Riktigt snyggt!

Det var bra putsade hörn det där i garagesmygen, skönt att ha så kompetent hjälp.

Lycka till med fortsättningen! Nu måste det ju närma sig inflyttning med stormsteg, jul i huset kanske? ;)
 
  • Gilla
abygg
  • Laddar…
G Grim Pedersen skrev:
Jäklar vilken känsla det måste vara att skåda in konstverket. Nu när fönster, dörr och tak är på plats är det verkligen en helt annan känsla av huset. Riktigt snyggt!

Det var bra putsade hörn det där i garagesmygen, skönt att ha så kompetent hjälp.

Lycka till med fortsättningen! Nu måste det ju närma sig inflyttning med stormsteg, jul i huset kanske? ;)
Tusen tack!

Nästa jul iaf. Har inte gjort mkt invändigt än men det går ganska fort men jag uppdaterar hela tiden
 
X xLnT skrev:
Jaha, du har tänkt putsa invändigt också, det blir ju lite yta :)
Vi har ca 350kvm utvändigt vi ska putsa, men då ingen av oss har någon erfarenhet av detta så måste vi tyvärr leja bort arbetet.

Lycka till med putsningen, hoppas ni får bra väder.
Invändig puts och silikatfärg är nödvändigt för ett bra inomhusklimat! Jag vet att en del bara spacklar blocken, men det blir inte samma känsla. Dessutom luktar silikatmålad puts fräsht alltid!:p
 
T Toddep skrev:
Idag började brorsan att putsa vägg och smyg där garage portarna ska vara så snart är huset helt tätt från alla håll.

Det blev webers 262 puts.
Är det hörnskydden ni putsat in? Kör ni binder-lim-nät puts-infärgad puts, eller ngt annat? Jag är bara nyfiken, som vanligt.
 
banjoragge banjoragge skrev:
Är det hörnskydden ni putsat in? Kör ni binder-lim-nät puts-infärgad puts, eller ngt annat? Jag är bara nyfiken, som vanligt.
Japp hörn lister i alla hörn och startlist där nere.
Ett lager puts sen nät lägga i. Dagen efter lägga ett lager puts till. Blir sen krats puts på allt sen
 
  • Gilla
kemis och 1 till
  • Laddar…
Igår kopplade jag in spottar i underslaget så snart får man lite ljus när man kommer dit efter jobbet och ska fortsätta jobba här.
Började också ta upp hål till fasadmätareskåpet.
 
  • Nyligen installerade takspottar i ett underslag med synliga elkablar och elektriskt uttag i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spotlight inbyggd i vitt träunderslag på fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt underslag med två nyinstallerade spottar och utmärkt för fasadmätarskåpet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En kartong med flera nya LED-spottar för utomhusbruk på grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av spottar och uttaget för fasadmätareskåp i vägg på byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppnad kartong med ett fasadmätarskåp bredvid byggutrustning och ställning på en grusig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med nyligen uttaget fyrkantigt hål för fasadmätarskåpet och högar av vit puts på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad spotlights i ett takunderslag med synlig kabel och skugga på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Nu är det komunen som får komma och bryta strömen i gatan så inkommande el kan kopplas in i nya skåpet :)

Jag blev klar med inkopplingen av spottarna i takfoten igår så det va kul att se hur det blev :)
 
  • Elskåp öppet på vit tegelvägg med kablar redo för inkoppling, omgiven av byggrus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på husfasad med nyligen installerade spottar i takfoten och parkerad bil på uppfarten nattetid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt hus med nyligen installerade takspottar tända i mörkret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt hus vid natt med nyligen installerade takfotsbelysningsspottar tända.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husentré med upplyst takfot och träfärgad dörr med glasfönster på kvällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus under konstruktion på kvällen med nyinstallerade spotlights i takfoten och synlig inredning genom fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet, delvis inkopplat elskåp på en vit tegelvägg med utstickande kablar och gula skyddsrör som leder in i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 20 till
  • Laddar…
Jag älskar entrédörren, riktigt snygg! Blev mäktigt med belysningen också... (y)
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Jag älskar entrédörren, riktigt snygg! Blev mäktigt med belysningen också... (y)
Tack. Jodå jag känner mig nöjd själv :)
 
T Toddep skrev:
Nu är det komunen som får komma och bryta strömen i gatan så inkommande el kan kopplas in i nya skåpet :)

Jag blev klar med inkopplingen av spottarna i takfoten igår så det va kul att se hur det blev :)
Riktigt snyggt! Grattis!
 
Roligt projekt att följa! Fortsätt att jobba hårt och framför allt: Glöm inte att uppdatera tråden!
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
Uterummet isolerat, plastat o glesat och givetvis tejpat :)
 
  • Isolerat tak i uterum med plastfolie och tejpade skarvar mellan takbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerat och plastat tak i uterum med synliga träbjälkar och tejpade fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett isolerat uterum i byggprocess med plast och tejpade skarvar samt takbjälkar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerat och plastat tak i ett under konstruktion uterum med träreglar och fönsterparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade takbjälkar med plastfolie, träreglar och synlig tejp i ett uterum under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isoleringsmaterial och plastfolie uppsatt i ett underkonstruktionssteg till ett uterum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Två stycken vindsluckor med stege är monterade i helgen. Det blir en brandvägg ändå upp till nock mellan garage och hus så därför behövs två stycken luckor. En placerad i garaget och en i tvätt rummet(y)

En hyfsat bred landgång av råspont är också klar.
 
  • Vindslucka och stege i en byggkonstruktion med en landgång av råspont och synliga träbjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två monterade vindsluckor och en landgång av råspont i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy från undersidan av en nyinstallerad vindslucka med en stege i ett träbjälktak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två monterade vindsluckor med stege i ett tak under konstruktion, råspontsgång synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alex Pro och 6 till
  • Laddar…
Lite plast o gles har kommit upp
 
  • Takstolar och bjälkar med nyuppsatt plastfolie och isolering i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastfolie och träreglar installerade i ett tak som en del av en pågående renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastfolie och reglar monterade under råspont i taket under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av plastfolie och träreglar på ett pågående bygge av ett innertak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastfolie och reglar monterade på taket av en byggarbetsplats med byggmaterial och stegar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JJL - Ljungen 4 och 7 till
  • Laddar…
T Toddep skrev:
Lite plast o gles har kommit upp
Vad har du för isolering eftersom du använder plast? Jag har slopat plasten och har ångbroms i stället. Jag har kört med Ekofiber i de senaste 3 husen. Vad är din erfarenhet med olika sorter? Misstänker du träffat på en del olika på olika byggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.