Söker en skruv med mutter där skruven ska ha platt huvud och "tänder", dvs fästa i träet. Vad heter en sådan och var hittar jag en?

Ska ha den till en möbelkonstruktion.
 
Vagnsbult.
 
  • Gilla
Karriärmamman
  • Laddar…
Islagsmutter och en bit gängstång
 
  • Gilla
Karriärmamman
  • Laddar…
Behöver nog förtydliga mig lite. Skivan som den platta skruven ska igenom kommer endast att vara 4 mm. och hålet i som den ska fästa i finns redan och jag vill inte förstöra ett befintligt hål genom att slå i ngt som inte går att ta bort.

Jag tänkte klä en skiva med sofftyg och fästa mot en kant där det tidigare suttit ett armstöd, vilket vi inte vill ha kvar. Däremot vill vi ha kvar hålet för att i framtiden kunna montera tillbaka armstödet.
 
K Karriärmamman skrev:
Behöver nog förtydliga mig lite. Skivan som den platta skruven ska igenom kommer endast att vara 4 mm. och hålet i som den ska fästa i finns redan och jag vill inte förstöra ett befintligt hål genom att slå i ngt som inte går att ta bort.

Jag tänkte klä en skiva med sofftyg och fästa mot en kant där det tidigare suttit ett armstöd, vilket vi inte vill ha kvar. Däremot vill vi ha kvar hålet för att i framtiden kunna montera tillbaka armstödet.
Om det bara handlar om att täcka hålet, som sedan täcks av tyg, så kanske det räcker med någon typ av tape eller en bit vävplåster ?
Eller är det så att du måste utnyttja hålet för att fästa tyget eller för att sammanfoga delar av möbeln?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.