Min "stora" kille ska börja förskoleklass snart. Han ska få ett nytt rum nån gång under hösten. Det har gröna tapeter, ingen bård eller mönster. Takhöjd ca 2.40. Rummet är avlångt, med garderober på ena kortsidan och en dörr på ena långsidan som öppnas mot garderoberna. På andra kortsidans högra halva finns ett fönster. Längden mellan ena kortsidan och garderoberna är ca 2.3 m. Kortsidans längd bredvid fönstret är ca 1.2 m, fönstret ca 0.7m. Längden mellan fönstret och dörren (ena långsidan) är ca 1.9m.

Vet att det får plats med ett skrivbord mittemot en 90-säng, men funderar på att köpa en hög säng, typ loftsäng. Vill gärna ha förslag på gardiner, och möbler, och annat.

Hans intressen är fotboll (och nästan all annan sport), geografi, rymden och superhjältar.

/ Pernilla
 
Hej!
Jag förstod tyvär ej alla mått men ska försöka förklara ändå!

Längs den vänstra långsidan skulle jag ta en KURA Säng B99*L209, H 116 cm 1145:-
Till den en KURA sänghimmel 119:-
Och Brunskära påslakanset i blått eller grönt 159:-

I taket kan man ha 2 st BLIMP taklampa 199:-
Allt från IKEA :)

Har även sätt några fotbollsliknande mattor på rusta, 2 st sådana vore inte fel.

Eftersom fönstret inte är så brett skulle jag ha en bambu jalusi där så att pojken lätt kan blicka ut i rymden.

Lite hyllor längs vägarna som man kan ha korgar mm på och lägga leksaker i.

Kura sängen är en vändbar "loftsäng" som han kan ha en madrass under så det blir en myshörna där.

//Johanna
 
Jag såg den i senaste katalogen, tror det var Kura, tyckte också det såg mysigt ut med en madrass och myshörna under. Fotbollsmatta hade varit kul. Påsakansetet som fanns med i Christinas länk har han redan. Plus en planch med MFF.
För länge sedan såg jag en tapetplanch (eller vad det nu heter) med jorden sett från månen. Har för mig den fanns på IKEA. Vet ni var jag kan hitta en sån? Hade varit snyggt (?) att sätta på garderoberna, som är vita och ruskigt tråkiga. Vill inte att han ska sparka fotboll på dem!

Funderar just på om det blir för mycket med tavlor/plancher med olika motiv, just nu har han en planch med MFF, en med Solsystemet och en med Spiderman. Men ett barnrum är ju ett barnrum och behöver inte följa alla inredningsnormer.
 
Hej!

Jag tror inte att det ser konstigt ut med olika motiv på tavlorna.
Han kanske har några egna favoriter??
I hans ålder brukar dom ha ganska många ideer, ni kan ju höra hur han vill ha det, några ideer kanske går att förverkliga??

//Johanna
 
Oj, jo han har en egen idé och det är att loftsängen ska vara grön och orange! :surprised: :p Innan var hans favoritfärger rött och svart, nu är det alltså orange och grönt. Orange och blått hade varit ok, men, nja kanske en orange som är väldigt röd ;) går bra med det gröna. Tja får se, har så många funderingar på en gång. Har faktiskt ett par oranga gardiner med grönt och gult i, kan ju hänga upp dem och se hur det blir!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.