Hejsan!

Vi ska snart bygga hus och tänkte kolla runt lite vilka företagen är.

Så är det någon här inne som har hörttalas om Norrlands grundmontering eller anlitat dom ?

Var dom bara att ha å göra med ?

Mvh Andreas
 
Jag är också nyfiken på om någon på forument anlitat dem och vilka erfarenheter ni i så fall har. Jag har fått offert på vårt grundjobb från dem, och så här långt har jag fått ett gott och professionellt intryck av dem, men det vore intressant att höra synpunkter från någon som anlitat dem innan vi lägger beställningen.
 
De är duktiga, jag har flera bekanta som anlitat dem med gott resutat. Ett antal av våra nya grannar bygger grund med dem just nu.

Vi begärde in offerter från ett antal grundbyggare och Norrlands var inte bland de billigaste. Vi valde en annan entrepenör både på grund av priset och på grund av att de var uppbokade väldigt långt fram i tiden.
 
Hej.

Vi är en av Jesca´s grannar (Ersmark, Umeå) som har haft NG. Vi tycker att de gjorde ett bra jobb. Vi fick en lite saftigare "extra-räkning" än vi trott för borttransport av massor och dylikt. Men det var snarare vår säljares fel att han hade "underskattat" den posten.
För det händer väl aldrig att säljare förvränger verkligheten medvetet, eller !? ;)

De var schyssta att ha att göra med på plats också.


 
Okej

Det verkar ju som dom är bra att ha å göra med. Ska ringa till dom och höra hur mycket dom tar för att gräva ner en trekammar brunn och gräva en slinga för våran jordvärme.
Fast det kan ta ett tag vårat hus ska inte vara uppe förrän i september.

Väntar fortfarande på bygglovet :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.