Hej,
Jag har köpt lägenhet och med köpet ingick en tvättmaskin. Tvättmaskinen får ingen vattentillförsel och jag vet inte hur jag skruvar på vattnet då det inte finns någon traditionell kran till tvättmaskinen. Har tagit lite bilder och hoppas någon kan hjälpa mig med tips

De "vanliga" kranarnq på sista bilden går till duschslang och badkarskran.
 
  • Vattenanslutning för tvättmaskin med kopplingsdetaljer och avstängd kran utan spak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenanslutning för tvättmaskin utan synlig kran, omgiven av vägg och rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörledningar längs en vägg utan synliga kranar markerade med rött, troligtvis för tvättmaskinsvatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumskran med ansluten slang markerad med röd cirkel som inte har traditionell kran för vatten till tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

M Miriam123 skrev:
Hej,
Jag har köpt lägenhet och med köpet ingick en tvättmaskin. Tvättmaskinen får ingen vattentillförsel och jag vet inte hur jag skruvar på vattnet då det inte finns någon traditionell kran till tvättmaskinen. Har tagit lite bilder och hoppas någon kan hjälpa mig med tips

De "vanliga" kranarnq på sista bilden går till duschslang och badkarskran.
Har ringat in ventilen på bilden, använd en spårskruvmejsel och sätt i spåret på ventilen och vrid 90 grader så att spåret på ventilen står i samma riktning som röret har.

Ventil på rör markerad med röd cirkel och svart pil som pekar på inställningsplatsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vilken hjälte! Tusen tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.