1. Roadtrips

Det vore perfekt med en navigator, som även kan hitta fina vägar och inte bara skickar mig från A till B.
Jag har tidigare alltid letat i kartor, länge och långt i förväg, innan vi åkt för att turista, men med denna vore det enklare och troligen så hittar man dit man vill, vilket inte alltid varit fallet tidigare :)

Med vänliga hälsningar,
Lars
 
Svar: 1. Roadtrips

När bilen införskaffades såg vi inget behov av GPS men med två barn som behöver skjuts till innebandymatcher, fotbollscuper och dansuppvisningar behöver vi numera hitta till idrottsplatser och sporthallar på diverse obskyra adresser över hela västra Götaland.
En GPS skulle hjälpa oss att hitta rätt till barnens aktiviteter och Road Trips skulle förgylla våra bilsemestrar genom Sverige varje sommar.
 
Svar: Road trips.

Jag känner mig lugn och fin i trafiken, men för mig skulle det kännas tryggt att få ge den till min pappa som dessvärre saknar både lokalsinne och lugnet i trafiken. Det skulle göra oss alla säkrare där ute om jag vann och fick se honom men denna i rutan.

/Robert
 
Svar: Roadtrips

Skulle bli den perfekta julklappen till min pappa som är urusel på att navigera. Minns den tiden man fick sitta med stora, slitna papperskartor i knät och försöka läsa samtidigt som han körde förbi vägen vi skulle ha svängt in på. Det är länge sedan nu och tekniken har gått framåt. Pappa skulle nog tycka att den här skulle vara som att ha mamma i passagerarsätet babblande för jämnan med den stora skillnaden att den här faktiskt har rätt.
 
1. Roadtrips

Jag har idag en Tomtom GO 630 som sjunger på sista versen
och när Tomtom slutade leverera nya kartor till den blev det rena pärsen
så en ny modell med kartor som uppdateras under en hel livstid
skulle verkligen göra att jag återigen fick sinnesfrid!
 
Roadtrips
Bra att kunna få tips om vägar och platser när man är som mig alldeles vilse i Sverige
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn GPS med röststyrning för säker navigering i bilen

[bild]

Svar: RoadTrips

En separat GPS är ovärderlig för att slippa dela användande med telefonen. Att kunna navigera när man pratar, hands free såklart är bäst.



Nu när mobiltelefoner blivit ajabaja i bilen, gäller det att ha en GPS-lösning som både syns bra och ger träffsäker navigering. Tomtoms senaste modell Go Essential har inbyggt wifi vilket gör att du med ständig uppkoppling erbjuds en mer exakt överblick över trafik och snabbare rutter. Den kopplar dessutom sömlöst upp sig mot din telefon vilket ger en smidig och säker körning med röststyrning, kompabilitet med Siri och Google Assistant samt uppläsning av smartphone-notifikationer. Mjukvara för fartkameror och trafikuppdateringar står också med på funktionslistan. Veckans vinnare tar hem en Tomtom Go Essential!

Totalt värde cirka: 2 300 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter tjänsten som hjälper Tomtom-användare att hitta nya spännande platser att besöka?
Svaret hittar du här: [länk]

1. Roadtrips
X. Road Adventure
2. Take a trip

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Tomtom. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Tomtom för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 1 Roadtrips

Jag är i stort behov av en GPS. Mitt lokalsinne är så dåligt att jag inte ens hittar tillbaka till ställen jag redan varit på ett antal gånger. Tråkigt att bli begränsad i vardagen för att vara rädd att köra fel.
 
Roadtrips

Då tanten min får agera gps när vi är ute och åker, så förstår ni ju att jag blir vilse utan henne.
Så med en gps från tomtom skulle jag hitta rätt på egen hand :)
 
Road Trips, heter det
Jag reser mycket och har lite svårt att hitta ibland. Vinsten skulle hjälpa mig mycket.
 
Svar: 1. Roadtrips

Vår gamla GPS får inga uppdateringar längre och när vi nu ändå måste byta vore det praktiskt med röststyrning så man inte släpper uppmärksamheten på vägbanan så ofta. Min man och jag blivit lite äldre och reaktionsförmågan är inte riktigt vad den varit. ;)
 
Svar: Road Trips

Middagar, kalas och fest. Det är ej kul att ha mig som gäst.
Hittar aldrig, kommer aldrig i tid. Tror alltid att det är avfarten bredvid.
Behöver en trafiksäker vägvisare som guidar mig till den rätta vägen, som ställer upp i alla lägen.
 
Svar 1 Road Trips

Vi köpte de första TomTom GO för 4000kr på Netonnet för tio år sedan och det ingår inte kartuppdateringar. Bad!
Så jag tycker TomTom borde ge gratis uppdateringar till sina egna produkter nu! Köper man en idag för 500kr så ingår kartuppdateringar tills man dör.
 
Orientexpressen
1. Roadtrips

Jag har alltid gått på upptäcksfärd i min omgivning och naturligtvis för jag över upptäckarlusten till mitt barn. Nu vill jag vidga våra vyer och se mer än vad vi annars inte skulle kunna ha upplevt utan en Tomtom Go Essential. Ta oss till nästa äventyr TomTom!
 
Svar 1
Jag lade min gps plånbok och mobiltelefon på taket på bilen, grejorna låg kvar i 2 km och åkte inte av först vi passerade en brant uppförsbacke.
Allting klarade sig riktigt bra utan gps som det blev en spricka i och har inte används sen dess. Nu har jag ju mobilen men det är som sagt olagligt och inte lika bra funktioner som en riktig navigator.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.