Det har blivit dags att uppdatera det 18 år gamla larmet hemma. Allt funkar OK, men det är dags att lägga till appstöd, IP och 3G koppling och inte bara ha telefonuppringning som det nuvarande larmet.
Min tanke är att satsa på DSC Powerseries NEO så jag kan återanvända alla trådade sektioner men även komplettera med trådlöst på några ställen.
Men nu till frågan; Ska jag byta ut mina nuvarande rörelsedetektorer samtidigt? Har tekniken blivit bättre? Vilken (trådad) rörelsesensor anses i så fall vara "bäst" nu?

De PIR sensorer jag har verkar ju iofs fungera bra när jag testar dem, men de är ju nästan 20 år gamla.
 
D
Lite svårt att svara på. De behöver ju inte nödvändigtvis vara dåliga bara för att de är gamla
Men ja det finns bättre tekniska lösningar idag som quad-sensorer och mikrovågor, eller båda tillsammans, allt för att minimera risken för fellarm och bättre detektering. Det finns också bättre krypzon, antimaskering och husdjurs-funktioner.
 
Har du inte upplevt falsklarm och dom triggar inom önskat område så kan du behålla dom.
Annars är inte nya detektorer särskilt dyra.
 
Tack för snabba svar!
Nej de har ju funkat bra så här långt o jag har inga speciellt komplicerade avmaskningskrav, men som du säger etompau så är det ju inte säskilt dyrt att uppgradera.
Vilka märken/leverantörer bör jag titta extra på?
 
Bosch Blue line brukar experterna här på forumet rekommendera.
Kan fås från ca 185 kr!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.