Hej! Jag bor i ett hyres lgh, som har ett ganska sort kök, där jag vill sätta in en väg för att kunna ha ett litet sovrum på andra halvan av kökets rum, hur kan jag göra sa att jag inte behöver göra hål i golvet.
Tack för hjälp /Maria Elena.
 
Vilket material har du i väggar och golv?
 
Lägg en regel på golvet och håll en liggande regel mot taket, kläm sedan in stående reglar mellan dessa två liggande reglar. Dom stående reglarna kan fästas mot don liggande genom tex skåspikning.
Dom stående reglarna ska vara någon mm längre än fria måttet mellan dom liggande reglarna.
 
  • Gilla
Joco_
  • Laddar…
Finns bra dubbelhäftande tejp där ena sidan är gjord för att man skall kunna dra bort den. Sätt den sidan på golvet sedan på med regeln.
 
T topmount skrev:
Vilket material har du i väggar och golv?
Betong väggar, golv är en plastmatta eller vad det heter
 
Du kan bygga väggen av stålreglar och tejpa den nedre mot golvet med dubbelhäftande tejp för heltäckningsmattor men det är svårt att garantera att det inte påverkar platsmattan.
I väggen hade jag skruvat så att det sitter fast nånstans.

/M
 
M mgranbom skrev:
Du kan bygga väggen av stålreglar och tejpa den nedre mot golvet med dubbelhäftande tejp för heltäckningsmattor men det är svårt att garantera att det inte påverkar platsmattan.
I väggen hade jag skruvat så att det sitter fast nånstans.

/M
Ja I taket och väggar kan skruvas, det kan spacklas o målas efteråt om man måste ta bort väggen men golvet är svarare, men tack för hjälpen☺️
 
nikasp
I boken ”Bygga, fixa, bo” finns en sån vägg beskriven. Stålregel med filt på baksidan mot golv och tak och sedan kila träreglar mellan tak- och golvreglarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.