Hej alla forummedlemmar.
Jag funderar på att beställa fönster från hemfint.se, så jag undrar om någon därute har beställt från dem och om det funkade bra. Ännu bättre om det är fönster som ni beställt och en snabb recension av dem.

Tackar på förhand!
 
Jag har beställt 4st pvc fönster därifrån nör jag skulle byta i fritidshuset.
Inget ont att säga, fönstrena levererades på utsatt tid. Kunde följa förloppet på hemsidan efter beställning från preliminärt datum till att det blev spikat till nör fönstrena tillverkades och skickades iväg.
 
Köpte du nånsin från hemfint? Går i tankarna att göra det nu, hade varit intressant att höra hur erfarenheten blev.
 
Hej.
Nej, det blev inget köp just då, vintern hann ikapp mina renoveringsplaner. Men jag har inte avfärdat dem som leverantör. Det kanske blir jag som får fråga dig hur din upplevelse har varit när våren/försommaren står för dörren. :)
 
  • Gilla
Nannana
  • Laddar…
Vi beställde en badrumsdörr (skjutdörr) från Hemfint. Leveranstiden uppgavs vara 6-8 veckor, men när åtta veckor gått och jag inte fått någon information om leverans hörde jag av mig. Kundtjänst hade ingen aning, men lovade återkomma. Jag fick ingen återkoppling, utan hörde av mig igen. Åter igen, ingen ny information, men de lovade återkomma. Det tog drygt 13 (tretton) veckor innan dörren levererades. Ingen förklaring varför, och med en kompensation på ungefär 400 kronor som erbjöds med armbågen. Vi behöver byta alla ytterdörrar och flera innerdörrar i vårt hus, men jag kommer aldrig att handla där igen.
 
  • Gilla
Tina Asgrym och 3 till
  • Laddar…
Funderar på att göra en best'ällning från sidan just nu, någon som har beställt där och vet hur leveranstiderna är?
 
Har handlat där. För att göra en lång historia kort; försenade leveranser, felaktiga leveranser med skadade varor på grund av väldigt bristfälliga emballage och en kundtjänst som varken vill svarar på mail eller telefon. Jag skulle avråda, får du nåt problem med leveransen så väntar ett utdraget lidande med usel kundtjänst.
 
För att återkoppla lite.
Det slutade med att jag beställde fönster från sparfönster istället så jag recenserar de istället.
Just när jag beställde så höll de på att uppdatera priserna så priset skiljde sig mellan varukorgen och vad man sedan skulle betala. Efter ett par telefonsamtal med deras support så löste sig det, bra bemötande. Fönstren kom nog i tid, inget avvikande som jag tänkte på i alla fall. Jag beställde spröjsade fönster och spröjsningen är snygg, påminner lite om gamla fönster fast med modern teknik.
Om jag har något att anmärka på så är det att fönstren a går trögt, de glider dåligt på gångjärnen. Har inte undersökt orsak men noterat i alla fall att man inte kan använda en gångjärnsknäck. Iofs lite praktiskt att de inte blåser vind för våg om man lämnar ett fönster öppet.
Som någon nämnde här på forumet så verkar sparfönster och bonusfönster väldigt lika. Så jag är nöjd och kan tänka mig beställa från dem igen.
 
Har beställt från Hemfint (inner samt ytterdörrar) och även från Sparfönster (Altandörrar). Hemfint har strulat med allt, från försenade leveranser, delade leveranser. Felaktiga fakturor, felaktiga varor mm. En kundtjänst som inte vet vad deras kollega sagt eller gjort... erbjöd 400:- i kompensation, ett ordervärde på ca 30 000 kr. Våra sista 4 innerdörrar har inte kommit än, förväntad leverans den 10/12, fakturan har de lyckats skicka...

Sparfönster, inga problem. De glömde skicka med låsvred på en dörr, skickades direkt när vi hörde av oss, i övrigt inga konstigheter.
 
trist att det strulat för er. Jag har beställt karmar till skjutdörrar och även fönster vid totalt 3 tillfällen från Hemfint. Alla gångerna har varorna dykt upp som de skulle om än med några veckors leveranstid. Bra priser
 
Har beställt en gång, första och sista. Leveranstid var längre (9 veckor) än beräknat (4-7 veckor). När väl dörren kom hade den en produktionsskada. Det tog 3 veckor innan någon kunde ge ett svar på hur skador hanteras och bemötandet från kundtjänst var inte direkt trevligt.
 
Jag har beställt en tombola där ifrån. Tog inte många dagar och det var trevligt bemötande från kundtjänst
 
Ymer Ymer skrev:
Hej alla forummedlemmar.
Jag funderar på att beställa fönster från hemfint.se, så jag undrar om någon därute har beställt från dem och om det funkade bra. Ännu bättre om det är fönster som ni beställt och en snabb recension av dem.

Tackar på förhand!
Jag har beställt fönster där två gånger och varje gång drar de över leveranstiden med 5-6 veckor. Tittar leveranstid är ca 13-14 sidor- kasst!
 
E
Varning köp absolut inget ifrån dessa skojare. Läs omdömen på Google, Trustpilot först. Kunder med problem blir blockerade på FB, Messenger mm svara varken på mail,telefon. Finns åtskilliga personer med dålig erfarenhet!
 
Aldrig aldrig mer... varningar
Trots att andra har varnat mig att beställa från hemfint. Jag tänkte prova.
Leveransen försenat ca. En månad från den tid som står på hemsidan och den tid som vi fick på mail. jag betalar till byggare varje dag..
Kundservice... dålig dålig ☹. Otroligt svårt att nå....sedan svarar hon bara ..
tyvärr varor kommer att levereras sent ..
Kan inte tro att den finns sådant hemsida.
Jag har ångrat mig att jag inte lyssnat på vänner som har varnat mig.
Fick varor inte som jag har beställd.
Du beställer en sak och det står på order men du får en annan kvalitet.
Dåligt dåligt kvalitet .
Dörrar och fönster öppnas och stängs inte som det ska.
Efter förseningar ca. En månad från leveranstid. Fick vi inte hittills hela leveransen . Handtag ,skruvar och spaltventil.
Kort..
1.Dåligt dåligt kvalitet
2. Du får inte samma detaljer du har beställt.
3. Otroligt svårt att nå kundservice som inte hjälpsamma.
4. Långtid förseningar som kan vara dubbel än beräknat.
Tyvärr sedan du kommer att acceptera allt för att du vill att bygget bli klar oavsett allt.
Orkar inte.
Aldrig hemfint
De har falskt omdöme eftersom det finns för medlemmar i pricerunner som du kan göra här och kund omdöme .
Det som vissas i hemfint görs av vissa kunder som nöjda . Du inte nöjd du kan inte publicera din omdöme.
 
  • Ledsen
maximm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.