Jag kan också rekommendera Adax element
 
Har nyss köpt två Adax Neo, 1000w långsmal modell. Satt in dem i ett nyutbyggt rum. Har inte vistats så mycket i rummet ännu men i samband med installation hörde jag inga ljud från elementet.
Clas Ohlson har bra pris på dem på sin hemsida, men sen verkar de ha en otroligt dålig leveranstid om jag läser omdömen.
 
MultiMan
Ingen av mina runt 15 Adax låter. De är dock från tiden när produktionen låg i Norge (runt 2005 köptes de).
 
G Glenno83 skrev:
Har nyss köpt två Adax Neo, 1000w långsmal modell. Satt in dem i ett nyutbyggt rum. Har inte vistats så mycket i rummet ännu men i samband med installation hörde jag inga ljud från elementet.
Clas Ohlson har bra pris på dem på sin hemsida, men sen verkar de ha en otroligt dålig leveranstid om jag läser omdömen.
Bäst att köpa på Hornbach tycker jag, har oftast elementen i butik och har lägstaprisgaranti även mot nätbutiker.
 
Jag köpte 1200W från Elgiganten. Smidigast för mig om jag behöver lämna tillbaka det och så var priset ok.
 
Nu har jag använt elementet ett tag och är verkligen helnöjd. Det är totalt tyst och fungerar i övrigt som väntat.
WiFi-installationen var dock väldigt krånglig och är wifi viktigt i kombination med att man inte är väldigt tekniskt insatt så skulle jag inte rekommendera det här elementet.
Men är wifi inte viktigt eller om man vet med sig att man är duktig på tekniska saker så är det ett väldigt bra element. Jag skulle definitivt köpa fler själv om behovet fanns.
 
Det var kanske inte helt tydligt, men det blev alltså ett Adax Clea.
 
Vad var det som krånglade?
 
Kloge Kloge skrev:
Vad var det som krånglade?
Först och främst så verkar inte appen klara av nyare versioner av Android, så jag fick lov att byta till en gammal mobil med Android 4.4 tillfälligt. Sen så kunde inte appen hitta elementet alls ändå, utan man fick sätta elementet i det manuella läget och ansluta mobilen till dess egna wifi.
När allt var klart så kunde jag återgå till min vanliga mobil eftersom elementet fanns kopplat till mitt konto.
 
  • Gilla
Kloge
  • Laddar…
MultiMan
Bara för säkerhets skull, du satte elementet i konfigureringsläge först enligt instruktionsboken? Se bild.

Instruktionsavsnitt om WiFi-kontroll med steg för att lägga till en uppvärmningsenhet i en mobilapplikation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur är ditt WiFi-nätverk konfigurerat (vilken router osv)?
 
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Bara för säkerhets skull, du satte elementet i konfigureringsläge först enligt instruktionsboken? Se bild.

[bild]

Hur är ditt WiFi-nätverk konfigurerat (vilken router osv)?
Ja. Jag fick lov att trycka +, - och OK för att sätta den till det manuella läget innan det fungerade.

Nu har dock elementet helt plötsligt slutat fungera. Senast kl 12 så såg jag att det var igång och allt var som det ska, men nyss så upptäckte jag att displayen var svart, elementet var kallt och wifi-lampan blinkade (väldigt snabbt). Enligt manualen så ska blinkande wifi betyda att den är ansluten till det lokala nätverket men inte till internet. Internet fungerar dock med alla andra enheter. Sen så blinkar den väldigt snabbt så jag är tveksam till att det är just internet-problem som den visar.
Det går heller inte att nollställa elementet (vilket man gör med +, - och OK).

Nån som vet vad som kan vara fel?
 
Jag har pratat med den norska supporten och den blinkande lampan var ett "firmware-fel" som dom kände till. Kräver dock att jag byter ut termostaten, så jag ska få en ny skickad till mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.