Hej!

Vi installerade yale doorman v2 förra veckan. Allt gick bra och ser bra ut. Men nu har vi märkt att när vi kommer hem är det olåst fastän vi låst och känt på dörren flertalet gånger när vi gick. Den lyser att vi låst osv så inga felmeddelanden.
Det verkar varit så här sedan installation i torsdags. Tack och lov har vi larm på huset så vi vet ju att ingen gått in. Men vi vill ju lösa detta så snart som möjligt!

Någon som har erfarenhet? Tips?
 
Tillägg: idag När vi gick låste jag och kände på dörren 5 gånger då var det låst, sjätte rycket i handtaget så öppnade dörren sig!!
 
Ochså undrar folk varför man inte har såna lås eftersom man är ett teknikfreak, skall man behöva kolla så många gånger då är ett hederligt nyckellås betydligt snabbare.
 
Kan vara för långt avstånd mellan låskistan och slutblecket.
Nu har du ju inte haft låset installerat så länge, men om du hade haft låset så pass länge att du kan jämföra sommar-och vinterhalvåret så kan dom futtiga millimeterna som det rör på sig vara avgörande.
Står det inget i manualen om detta?
 
Det konstiga är ju att det låser ett tag.
Dörren är ny också. Sattes in i torsdags den med.

Vi ringde kundservice på yale och de säger att vi ska göra fabriksåterställning och då måste man montera bort allt och bryta strömmen. Tänkte höra här innan vi gör denna stora grej.
 
Vad är avståndet mellan dörrblad och karm? Har hört att brytskydd kan ställa till det också.
 
M Mackan790 skrev:
Vad är avståndet mellan dörrblad och karm? Har hört att brytskydd kan ställa till det också.
Ska kolla upp. Har läst om det problemet, men har läst mig till att det inte går att låsa alls då. Att felmeddelande kommer.
 
Då kan vi utesluta det iaf. Har för mig att tillåtna måttet mellan dörrblad och slutbleck står i manualen.
 
E Empolie skrev:
Ska kolla upp. Har läst om det problemet, men har läst mig till att det inte går att låsa alls då. Att felmeddelande kommer.
M Mackan790 skrev:
Vad är avståndet mellan dörrblad och karm? Har hört att brytskydd kan ställa till det också.
4 mm
 
Du har 4mm? Då bör inte det vara problemet. Kanske problemet sitter i dörrbladet? Behövde du modifiera något i dörrbladet för att få Yale låskistan att passa? Dörrblad som bågnar?
Just den tekniska delen med appar, automatik och allt vad nu det betyder har jag ingen kunskap om alls tyvärr.
 
M Mackan790 skrev:
Du har 4mm? Då bör inte det vara problemet. Kanske problemet sitter i dörrbladet? Behövde du modifiera något i dörrbladet för att få Yale låskistan att passa? Dörrblad som bågnar?
Just den tekniska delen med appar, automatik och allt vad nu det betyder har jag ingen kunskap om alls tyvärr.
Tror vi får kontakta yale/krauta som vi köpte via. Det är ju mysko att den faktiskt låser ett tag. Tack för tips iaf.
 
Mysko och obehagligt, ett lås som som bara låser när den känner för det. Hoppas du får bukt på detta snart! Om du har lust så skriv gärna om du fick någon lösning på det, kan hjälpa andra med samma problem..... och jag är också nyfiken såklart.

Hade fint!
 
De borde nog se till att du får helt nya komponenter för att testa med, låter otroligt konstigt att detta sker sporadiskt.
 
M Mackan790 skrev:
Mysko och obehagligt, ett lås som som bara låser när den känner för det. Hoppas du får bukt på detta snart! Om du har lust så skriv gärna om du fick någon lösning på det, kan hjälpa andra med samma problem..... och jag är också nyfiken såklart.

Hade fint!
Absolut. Kommer följa upp!
 
T ToBr skrev:
De borde nog se till att du får helt nya komponenter för att testa med, låter otroligt konstigt att detta sker sporadiskt.
Ja det hade nästan känts bättre att det aldrig låste alls. Nu tror man det är låst men plötsligt så är det inte det längre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.