A
Är detta rakt? Utfört av ”proffs-snickare”. Detta är ett väggskåp och ett bänkskåp. Väggskåpet är skruvat i tak/vägg. Bänkskåpet står på inställningsbara plastfötter.

Visst är det konstigt att man misslyckas med att skruva upp väggskåp och inte säkerställa att det är rakt?

Bör jag betala? Snudd på att dörrarna åker igen av sig själv på väggskåpet!

Är vi inte trötta på dåliga hantverkare? Snart?
 
  • Vattenpass som visar en lutning, indikerar att installerat skåp inte är monterat rakt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Verkar som att det är väggen som är sned och inte skåpet. I så fall har du inte mycket att klaga på Eller hade du velat ha distanser mot väggen ?
 
A
K Kallebo skrev:
Verkar som att det är väggen som är sned och inte skåpet. I så fall har du inte mycket att klaga på Eller hade du velat ha distanser mot väggen ?
Nej. Väggen är spikrak. Och då förstår jag inte riktigt hur de lyckas med detta?

Kanske är det något oerhört komplicerat som jag som lekman inte känner till? Någon kvantmekanisk effekt månne?
 
e97aer skrev:
Är detta rakt? Utfört av ”proffs-snickare”. Detta är ett väggskåp och ett bänkskåp. Väggskåpet är skruvat i tak/vägg. Bänkskåpet står på inställningsbara plastfötter.

Visst är det konstigt att man misslyckas med att skruva upp väggskåp och inte säkerställa att det är rakt?

Bör jag betala? Snudd på att dörrarna åker igen av sig själv på väggskåpet!

Är vi inte trötta på dåliga hantverkare? Snart?
Ta det med snickaren och se vad de har att säga om det.
Som nybörjare smäcker man ju upp skåp, väggar, nya tapeter mm. Om det är speciellt rakt? Nej, men nu när man ska börja om och göra rätt. Då ska det fanken bli rakt... eller hyfsat iaf ;)

I ditt fall så är ju frågan om det går att flytta väggen? Själva skåpet går kanske att bara skruva ner benen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.