Håller på med att installera pollare båda sidor om infarten, dock ett problem, gräsmattan är ojämn, och här får man enkelt till gjutningen/fundamentet till pollarna på samma höjd? Gjort två nu och det slutade med att jag fick använda mutterförlängare till gängstängerna.
Har ju inget vattenpass som är så långt...
 
Murarsnöre?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Murarsnöre?
Utveckla gärna? Hur lodar jag in med detta? Toppen på lyktorna är det jag är ute efter.
 
Laser?
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Lod?
 
Från den första pollaren du satt på vald nivå drar du ett snöre, tex murar snöre, och väger in det med vatten pass. Fäst det där den sista pollaren är tänkt att sitta på en pinne som du bankat ner i backen. Nu har du en höjd att sätta pollarna efter.
Du kan förslagsvis göra detta med gjutplintarna så får du alla på samma höjd oavsett hur marken lutar.
 
Snörvattenpass.
 
V Vante skrev:
Snörvattenpass.
Du tänker på slangvattenpass.
 
Murarsnöret blir nog bra, svårt bara att loda in det när det är så långa sträckor men blir kanske inom felmarginalen.
 
Bygglod eller murlod med ett vitt snöre på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inga problem att loda in även om det är långa sträckor. Bara du har en tillräckligt hög stege! :rofl:
 
Kör med slang.
 
Slang? Förlåt att jag är helt tappad inom detta, men tycker det är skitkrabbigt! Lättare att bygga exp väggar
 
B byggarebo2 skrev:
Slang? Förlåt att jag är helt tappad inom detta, men tycker det är skitkrabbigt! Lättare att bygga exp väggar
???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.