Honken! Ännu en aspekt alltså. Tack för info! Du vet att det nästan är brottsligt att äga ett lättbetonghus och inte ha en hemsida va ;-)

Har'u några pics att lägga ut kan jag fixa det om du inte precis skall lansera Honken.se

Du köpte alltså din lösning innan Y-tong konkade eller?

/Salo
 
Japp Jag hade stommen uppe och pappat tak den 28 dec 2003 flyttade in för 3 veckor sen.
 
Aha, du kör ytong :) antar att du inte körde med färdiga väggelement utan endast murade "småsten".

Misstänker att utbudet var mycket större med standardsten än för celcons hela väggelement när det gäller tjocklekar och hårdhet.

När det gäller celcon är det 365 för yttervägg och 10/15 för icke bärande innervägg samt 20 för bärande. Innerväggarna går också att få som storblock men för att det ska löna sig måste man ha långa raka vägpartier.

 
Ja jag körde med småblock eftersom huset är åttakantigt blev det alldeles för dyrt med elementblock. Jag har inte så många raka hörn så att säga. Jag har lättbetong i alla väggar då jag sett för många trasiga tapeter och hängande taklister med innerväggar i annat mtrl.

MVH Honken
 
Ja jag körde med småblock eftersom huset är åttakantigt blev det alldeles för dyrt med elementblock. Jag har inte så många raka hörn så att säga. Jag har lättbetong i alla väggar då jag sett för många trasiga tapeter och hängande taklister med innerväggar i annat mtrl.
Låter som ett mycket intressant bygge Honken! Vore kul å se lite bilder på ditt hus, helst åxå från själva bygget, har du möjlighet att lägga upp lite bilder på det ? vi är nog många som är hemskt nyfikna på ditt bygge :D
 
rickardg skrev:
Låter som ett mycket intressant bygge Honken! Vore kul å se lite bilder på ditt hus, helst åxå från själva bygget, har du möjlighet att lägga upp lite bilder på det ? vi är nog många som är hemskt nyfikna på ditt bygge  :D
VISA BILDER! VISA BILDER! VISA BILDER!

Said
 
Är på g med en hemsida me dhjälp av en polare. Ha tålamod.

MVH Honken
 
Är på g med en hemsida med hjälp av en polare.
Gött!!! Ser verkligen fram emot den :D
 
hur går det med hemsidan... (kunde inte hålla mig längre, nyfniken!!! :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.