Kollade upp vad jag skickat till supporten på Sonos. Det var även att volymen fick fnatt ibland. Den kunde rusa iväg till max och när man sänkte höjde den sig av sig själv igen. Det var som att någon annan stod och höjde. Det var en bugg hos Sonos att volymsignalen skickades både från Spotify och från Sonos egna app (om jag förstod det rätt).
 
När jag tänkt efter lite så räcker det med Sonos One eller Play 1, alternativt Soundtouch 10 :)
 
Hej,
Jag har 2st Sonos 1 i mitt uterum på ca. 24 kvadrat och tycker det funkar jättebra. Har dock haft en högtalare som gått sönder, tror det hände när det var som varmast en sommar och vi glömt öppna skjutdörrarna. Det kan bli väldigt varmt i ett uterum.... vet naturligtvis inte om det var värmen som gjorde att högtalaren gick sönder men något att tänka på.
Jag tar in högtalarna på vintern även om jag har ett isolerat uterum.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Bose Sondtouch 20 låter lockande :)
Ja, det trevliga med 20 & 30 är att de har en liten display som visar vad som spelas.

Dessutom tyckte vi att en fördel med Bose är att man kan programera in sex snabbval som man kan starta med knappar på enheten eller med den fjärrkontroll som följer med. Vi har inte gett telefoner till våra barn ännu (0,5, 4 & 7), så det är bra att de kan sätta igång sin favorit själva.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
M MOLU skrev:
Hej,
Jag har 2st Sonos 1 i mitt uterum på ca. 24 kvadrat och tycker det funkar jättebra. Har dock haft en högtalare som gått sönder, tror det hände när det var som varmast en sommar och vi glömt öppna skjutdörrarna. Det kan bli väldigt varmt i ett uterum.... vet naturligtvis inte om det var värmen som gjorde att högtalaren gick sönder men något att tänka på.
Jag tar in högtalarna på vintern även om jag har ett isolerat uterum.
Mitt uterum är mer en tillbyggnad med uterumspartier. Isolerade väggar/golv/tak och uppvärmt, men det kan bli varmt på sommaren
 
Redigerat:
tommib
Jag skulle säga Sonos Play 1. Som Nyfniken sa så fanns det inga andra lösningar, inkl, Bose på väldigt många år. Sonos, när man kör från deras app, funkar fint för mig. De kan också köra multipla Spotifyströmmar i samma Sonossystem på bara ett konto (däremot inte på flera ställen samtidigt, t.ex. någon startar Spotify på telefonen någon annan stans).

Detta med att köra stereo är rätt meningslöst för allt annat än finlyssning (vilket man inte gör i ett uterum eller på en altan). Risken är rätt stor att det blir konstiga effekter, för bakgrundsljud skulle jag säga att en monomix är betydligt bättre. Om det behövs två högtalare, kör bägge i mono.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Kan rekommendera heos by denon!

Tycker dom är schysstare än Sonos
 
Jag har själv haft Sonos One i snart ett år utan i stort sett något krångel. Senaste uppdateringen gav också möjlighet till airplay, så kör du med Apple-produkter så slipper du allt krångel som varit tidigare via Sonos egna app samt Spotify-appen då du nu kan köra allt ljud streamat till högtalaren. Jag använder dagligen Alexa för röststyrning av belysning bl.a. Detta blir ju rätt meningslöst för dig om du ska dem i uterummet. Däremot intressant om du ska bygga ut systemet med ytterligare högtalare inomhus.

Vad jag förstått så är ljudet i stort sett identiskt mellan One och Play 1.Om jag vore du skulle jag köpa en för att sedan komplettera med ytterligare en högtalare om stereobehov finns eller att ljudet känns för litet. Samtidigt tycker jag själv att att prisskillnaden mellan Play 1 och One är för liten för att inte välja One. One är enligt mitt tycke också snyggare. Jag tror att om du köper en högtalare så kommer du vilja bygga ut systemet och då kommer den integrerade röststyrningen bli en grym hjälpreda (även fast det finns separata enheter för det).
 
Jag tror också på att tänka ljudsystem och inte bara ett enskilt rum. Man behöver ju inte köpa allt på en gång, men med två våningar och ett antal rum skulle ni säkert ha nytta av ett fungerande system. Sonos funkar ju bra för det, men det kanske flera av de andra förslagen också gör nu för tiden.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tror också på att tänka ljudsystem och inte bara ett enskilt rum. Man behöver ju inte köpa allt på en gång, men med två våningar och ett antal rum skulle ni säkert ha nytta av ett fungerande system. Sonos funkar ju bra för det, men det kanske flera av de andra förslagen också gör nu för tiden.
Jag har en rejäl hemmabioanläggning i biorummet men den är helt offline, finns inget behov att integrera det med något :). Och sonos 7.1 är helt utanför min budget ;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag har en rejäl hemmabioanläggning i biorummet men den är helt offline, finns inget behov att integrera det med något :). Och sonos 7.1 är helt utanför min budget ;)
Du skulle kunna skaffa en adapter för att få med din befintliga anläggning i systemet. Sonos Connect eller Bose Wireless Link, beroende på vad du väljer.
 
JBL Link kanske kan vara något, har även inbyggd Google assistant?
 
PellePeps PellePeps skrev:
Du skulle kunna skaffa en adapter för att få med din befintliga anläggning i systemet. Sonos Connect eller Bose Wireless Link, beroende på vad du väljer.
Finns ingen anledning. Har en PC som styr tv och ljud, och där finns allt redan :)
 
Yamaha MusicCast?
 
Jag köpte en Sonos One iallafall.
Och för allas vetskap så kan man lyssna på SR Play i den så det var inget problem :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.