1. Roadtrips

Jag älskar smart teknik och har inget emot att pilla och hålla på med inställningar för att få mina manicker att fungera. Men i bilen måste det bara fungera på första försöket och det tror jag det skulle göra med den här genomtänkta gps:en från TomTom!
 
Svar: 1. Roadtrips.

Motivering: Min sambo tycker att jag behöver en GPS. Själv är jag van att köra vilse och räknar med det när jag beräknar körtiden. För det mesta kommer jag ändå fram ... så småningom. Fast det är kanske inte så roligt att vara passagerare i min bil om man har bråttom, så jag har viss förståelse för sambons önskan.
 
Svar: 1. Roadtrips.

Motivering: Så snart jag som inflyttad jämtlänning lämnar stadsgränsen är jag direkt ute på hal is. En GPS skulle onekligen hjälpa mig i rätt riktning
 
Svar: 1 Road Trips

Jag är trött på dåligt fungerande mobiltelefoner som strular varenda gång vi behöver en GPS. Dessutom har jag dålig syn (det är inte jag som kör!) och skulle behöva en GPS med en skärm som även jag klarar att se något på. Då kan sambon köra bilen och jag vara kartläsare!
 
Svar 1

Denna julen reser vi till Las Vegas, bilresan går från San Francisco över bergen och genom death valley.
Om denna mackapär kan hjälpa oss hitta dit så kanske den klarar resten av resan till Los Angeles och vidare norrut längs kusten också.
 
Hej hopp

1. Roadtrips

I somras packade jag bilen och körde en roadtrip på tre veckor genom sju länder i Europa.
Fick verkligen blodad tand av det och kommer göra fler resor som den, finns ju många länder och ställen kvar att besöka.

Men något jag lärde mig var att en bra GPS verkligen behövs. Oavsett om vi var mitt inne i Wien eller Berlin, eller på landsbygden i Tjecken eller Österrike så krävs det hjälp, och den får gärna vara mer exakt än sambons "jag tror vi ska svänga vid nästa korsning". ;)

Hoppas på en vinst här, då ska jag börja planera nästa roadtrip på en gång. Väljer mellan västerut för att besöka Normandie och lite trevliga vindistrikt, eller österut för att länderna där är intressanta men ett stort svart hål för mig ännu....

Ha det fint
Tommy
 
Roadtrips

Med tanke på hur dåligt lokalsinne jag har så passar det mig utmärkt skulle jag tro! ;)
 
Svar 1 - Road Trips
Min sambo hade varit överlycklig om jag äntligen använder en riktig GPS istället för honom eller omvägar. Pittoreska omvägar i all ära men inte varje gång man ska någonstans, haha :-D
 
Hej
Nu med alla regler men även sunt förnuft gäller det ju vara utrustad :). Jag saknar tyvärr denna finns på min bil men den önskas med stor glädje. Är det något man vill ha så är det en smart GPS så man kan fokusera fullt på vägen.
2. Take a trip
Med vänlig hälsning
Leif
 
1. Roadtrips
För en man utan lokalsinne och vars Tomtom One har slutat uppdateras för länge sedan är det kris. Bor i Stockholm där man bygger om vägarna varje vecka. Hittar knappt hem. Mobil gps funkar dåligt. Uppdateras för sällan. Hjälp... Behöver denna :)
 
Svar: 2

Motivering: Sverigeresa med husbil 2019.
Känns som att GPS med röststyrning är ett måste på denna resa.
Med husrenovering, trädgårdsbestyr mm så ser vi fram emot denna resa och en GPS är inte inkluderad i vår budget.
Skulle ge detta till frugan i julklapp, tänk vilken överraskning :love::D
Sparkar mig själv i baken, som en lyckatill spark :D
 
2. Take a trip

Har tröttnat på att höra sambons tjat om att man pratar mer med mobilen(voice recognition) än med henne när man är ute och kör.
 
Svar 1

Man kan inte köra efter GoogleMaps i telefonen nu längre då det körts fel trots anvisningarna.
 
Om jag en gps från Tomtom skulle vinna,
skulle jag alltid vägen finna!

Rätt svar: 1. Roadtrips
 
1. Roadtrips
Köpte för ett halvår sedan en GO 625 Truck, till min dotter.
Jag lånade den av henne ett tag, men vill nu helst inte lämna tillbaka den, den ju sjukt bra.
Perfekt touch.
Bra ljud.
Talkommandon.

Eftersom jag nu är arbetslös har jag inte råd att köpa en till mig själv, varför jag skulle uppskatta att få en av er :)

Hälsningar
Claes Börjesson
0702-388 588
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.