N NightRider skrev:
Tja, "elakheter" är din tolkning. Ett inlägg som lite löst beskriver något som "ett fynd" utan något att jämföra med och utan några som helst referenser eller bakgrund tycker jag är ganska intetsägande och meningslöst. Det är väl bättre att jag upplyser dig om det så att du blir medveten om det och kanske tänker på att inkludera relevanta detaljer i fortsättningen? Eller är all form av kritik förbjuden på detta forum?
Då ska jag upplysa dig om att dit "tonfall" och ditt mästrande definitivt inte lockar mig till att försöka hjälpa dig, bara så att du är medveten om det.
 
  • Gilla
Jonas Gerdin och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då ska jag upplysa dig om att dit "tonfall" och ditt mästrande definitivt inte lockar mig till att försöka hjälpa dig, bara så att du är medveten om det.
Det är helt okej. Point taken och jag uppskattar att du tog dig tid att skriva ett inlägg om det. Hade jag vetat hur lättkränkt detta forumet är så hade jag kanske formulerat mig annorlunda.
 
Redigerat:
S Stefan1972 skrev:
Jag kan inte se någonstans att den är speciellt bra på mögelsporer ? Troligen bara på normalt damm och sånt som far omkring i luften. Ska man filtrera bort allt i luften så krävs det nog apparater i helt andra divisioner.
Skärmbild av en text som förklarar hur en luftrenare fungerar med ordet 'mögel' markerat tre gånger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


¯\_(ツ)_/¯
 
osiris osiris skrev:
Vi köpte en sån här och ställde i ett rum vi är lite oroliga för: [länk]

Inget som helst utslag (den går bara igång när man lagar mat eller blåser ut stearinljus). Den ska uppfatta 99% av alla luftpartiklar (inklusive mögelsporer). Går den att lita på tror ni?

(inte kanske ett bra alternativ för TS pga priset...)
Tack, det var en grej jag inte ens tänkt på! Tyvärr är det ju dock ingen egentlig lösning på problemet om man har mögel, men kan ju funka tillfälligt.
 
Hej, Hur var mögeltest? Var det en reko sida? Den är betydligt billigare än ALS men hittar ingen info om dem
 
T thomaslj skrev:
Hej, Hur var mögeltest? Var det en reko sida? Den är betydligt billigare än ALS men hittar ingen info om dem
De fungerade alldeles utmärkt (hoppas jag då de inte visade mögel)! Verkade vara en ganska solid konstruktion/kvalité och enkla att använda. Enda man måste se upp lite med är att det inte får komma med för mycket damm när man "topsar", för då visar de fel (vätskan färgas grå pga. dammet, inte av mögel).
 
  • Gilla
SariLoki
  • Laddar…
Jag använde http://mögel-test.se 2 tester för 600:- Testet verkar funka, gav lite utslag på mögel i källaren, men under gränsvärdet.
 
Passa er för agx mögeltest testerna är tydligen obrukbara efter 24 timmar då ångerrätten förfaller därefter. Om de bara håller i 24 timmar så är de ju i obrukbart skick redan när man tar emot dem på posten. Varför man inte borde kunna lita på dess resultat. Lägg era pengar på något pålitligare test
 
N nippnopp skrev:
Passa er för agx mögeltest testerna är tydligen obrukbara efter 24 timmar då ångerrätten förfaller därefter. Om de bara håller i 24 timmar så är de ju i obrukbart skick redan när man tar emot dem på posten. Varför man inte borde kunna lita på dess resultat. Lägg era pengar på något pålitligare test
Var hittar du den informationen? Det låter ju ganska osannolikt att det skulle vara så.

Kollade nyss på deras hemsida, kunde bara hitta att lufttesterna bör användas inom 5 dagar från att man mottagit det, samt att reklamationsrätten upphör 24 timmar att man mottagit testet.
 
N NightRider skrev:
Var hittar du den informationen? Det låter ju ganska osannolikt att det skulle vara så.

Kollade nyss på deras hemsida, kunde bara hitta att lufttesterna bör användas inom 5 dagar från att man mottagit det, samt att reklamationsrätten upphör 24 timmar att man mottagit testet.

Ja precis och jag returnerar varorna inom 24 timmar från mottagande men fick ändå inte beviljad returen på grund av att de var obrukbara och inte kunde säljas igen. Så de håller ju inte vad de säger och om de inte ens kan returneras inom angiven tid
 
Svarar eftersom att den här tråden ligger högt på google. Köp INTE något från mögel-test.se. Varning!

Oseriösa, möjligen scam. De tar pengarna och svarar sedan varken på mail eller telefon trots flera försök och utebliven leverans. Låtsas man vara en ny och intresserad kund dock så svarar de dock direkt på mail. Det är ett utländskt företag med svensk hemsida. Det gäller även det "svenska" moderföretag de skriver att de är en del av.

De verkar ha hemsidan på flera språk.
 
Mitt bästa råd är att inte ha med dem (mögel-test.se) att göra. Deras kundservice inger inget som helst förtroende. Det står något på deras hemsida om hur man kan anmäla dem till reklamationsnämnden eller konsumentnämnden eller någonting sådant som om de inte har någonting att dölja, vilket är en röd flagga. Varför ens nämna någonting sådant?

OM man ens får något resultat överhuvudtaget så känns det inte alls som något man kan lita på. Ser att många liksom jag blivit snuvade på pengarna. Om det är av oaktsamhet, speciella omständigheter eller rentav totalt värdelös etik och moral är den stora frågan.

Går man in på deras hemsida så får man sken om att det är ett företag som snabbt och tryggt levererar det som utlovas. Så är det definitivt inte.
 
Jag brukar använda mig av A-analys för asbestprov.
De är både snabba och billiga och utför även mögelprov. De tar 400kr för ett mögelprov.
/Mirko
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.