Vi skall köpa 2 nya soffor och vill ha dem innan jul. Svårt att veta var man hittar kvalitet till bra pris!

Nån som har erfarenhet från:
* Trademax
* Soffadirekt
* Bolia - (50% to.m. imorn!)

Hur är hållbarheten? "Bluffkampanj" på Bolia?

Ikea, EM hittar vi inga lockande modeller.

:D
 
Trademax är mest bara billigt och dåligt direkt från Kina.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Trademax blev ju dessutom nyss fälda för falsk marknadsföring för sina fake reor.

Prisvärdhetsmässigt är det svårt att slå Ikea.
Går ju att köpa eftermarknadsöverdrag från t.ex. bemz

Jysk är billiga men tycker kvalitén där är riktigt undermålig
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
BirgitS
P plan-g skrev:
Hur är hållbarheten? "Bluffkampanj" på Bolia?
Det jag har sett i en av Bolias butiker så har det verkat bra och som ett seriöst företag, men kan ju förstås inte uttala mig om alla deras modeller.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Jag köpte en soffa från soffadirekt för kanske 5år sedan, standard U formad soffa, sålde den till en kompis för 2 år sedan den är fortfarande hel. Men det är rätt billiga material i den, men det är väl vad man kan förvänta sig då den var billig.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Bolia är ju givetvis inget bluffbolag utan en stor möbelkedja inte bara i Sverige. Jag kan inte uttala mig om deras reor och huruvida 50% verkligen är det (de har onekligen ofta ”rea”) men det är inget fel på deras, ganska dyra, soffor. Vi hade en hörnsoffa i flera år som såldes till ok pris begagnad. I övrigt uppfattar jag mycket av deras sortiment som fina designmöbler med ofta lite sämre kvalitet i beslag och annat (lådor, dörrar etc) och totalt sett lite för dyrt för vad man får.

Boconcept och ILVA är ett annat alternativ.
 
Lucky2015
Trademax är helt ok! Har köpt en del därifrån. Men blunda för deras ordinariepris och påstådda reor. Deras reapriser är ordinariepriser enligt min mening.

Boncept har fina möbler.

Stalands har jag varit i kontakt med tidigare då jag var intresserad av en soffa men fick usel service så jag köpte på annat håll istället.

Jysk köpte jag en bäddsoffa av för ett par år sen men sömmarna sprack redan efter några veckor. Dock hade de bra bemötande vid reklamationen och åtgärdade problemet utan krångel.
 
Köpt från Trademax, vinkelsoffa, svartmelerad. Placerad i solljus innan för stora fönster i vardagsrummet. Håller färgen i tyget överraskande bra så här några år senare. Helt ok prisvärde. Ok finns bättre men för avsevärt högre summor. Funkar utmärkt för oss mellanmjölkssvenskar.

Mio som rek i tråden kör ju hårt med drive nu att dom levererar innan jul. Har inte köpt där själv men vänner och bekanta. Funkar som tänkt vad jag förstått så här några år senare med barn och levande människor i husen.
 
P plan-g skrev:
Vi skall köpa 2 nya soffor och vill ha dem innan jul. Svårt att veta var man hittar kvalitet till bra pris!

Nån som har erfarenhet från:
* Trademax
* Soffadirekt
* Bolia - (50% to.m. imorn!)

Hur är hållbarheten? "Bluffkampanj" på Bolia?

Ikea, EM hittar vi inga lockande modeller.

:D
Trademax har både syrran och en kompis haft dåliga erfarenheter av. Den ena fick först inkomplett leverans med fel färg på produkten (nån som inte tyckte det var skillnad på grå och vit) och det verkade sedan stört omöjligt att få rätsida på det. Lägg på det dåligt bemötande och lustiga förslag på lösningar så slutade det till slut med att syrran fick ett utbrott. Efter det löste det sig till slut och de fick en komplett och korrekt leverans, avdrag på fakturan samt fick behålla felleveransen som såldes på blocket. Så i slutändan blev det väl en bra affär, men jävligt mycket strul.

Kompisen hade väl egentligen mer problem med det företag som skötte leveransen och deras vårdslöshet. Dumpade möbler i snöväder osv.

Bolia tror jag absolut är seriös, om än potentiellt lite överprisat till ordinarie priser. Har själv varit där och kikat, men hittade väl ingen soffa som jag och sambon riktigt kunde enas om bara. Reorna verkar äkta - jag kan vittna om att varorna går tillbaka till ordinarepris, eftersom vi var nyfika på en vara vars rea vi just hade missat då. Eller ja, så var det den gången i alla fall.

Soffadirekt har en soffa både jag och sambon gillar utseendemässigt, men vi har inte vågat göra något köp, dels på grund av deras omdömen på Google/Reco och liknande, dels för att det inte verkar finnas någon butik i Sthlm där man kan provsitta.
 
  • Gilla
Anwall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.