Vinn GPS med röststyrning för säker navigering i bilen

Förare i bil med en Tomtom Go Essential GPS monterad på instrumentbrädan, visar karta och rutt.

Nu när mobiltelefoner blivit ajabaja i bilen, gäller det att ha en GPS-lösning som både syns bra och ger träffsäker navigering. Tomtoms senaste modell Go Essential har inbyggt wifi vilket gör att du med ständig uppkoppling erbjuds en mer exakt överblick över trafik och snabbare rutter. Den kopplar dessutom sömlöst upp sig mot din telefon vilket ger en smidig och säker körning med röststyrning, kompabilitet med Siri och Google Assistant samt uppläsning av smartphone-notifikationer. Mjukvara för fartkameror och trafikuppdateringar står också med på funktionslistan. Veckans vinnare tar hem en Tomtom Go Essential!

Totalt värde cirka: 2 300 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter tjänsten som hjälper Tomtom-användare att hitta nya spännande platser att besöka?
Svaret hittar du här: https://www.tomtom.com/sv_se/

1. Roadtrips
X. Road Adventure
2. Take a trip

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Tomtom. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Tomtom för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
LarsHansen
  • Laddar…
richardtenggren
2. Take a trip


Jag har ju faktiskt en telefon som gör allt det där ;)
 
Svar: 2.

Yngsta dottern har precis köpt sin första bil, och geografi är inte hennes starka sida. Att veta vart man ska är inte bara praktiskt, det är trafiksäkert, så jag skulle gärna se att hon har en bra navigator.
 
1 RoadTrips

Detta blir den perfekta julklappen till mina föräldrar som alltid väljer E4 och E20 från Norra Norrland till Västkusten. Jag har tjatat på dem om att de skall försöka upptäcka Sverige när de reser mellan barnen i söder och sitt eget boende i norr. Och efter pensionen så åker de ofta söderut. Så RoadTrips är den perfekta funktionen för dem så att de inte kör 100mil i sträck som det oftast blir för dem.
 
1. Roadtrips

Min gamla gps hade en liknande funktion för att hitta trevliga rutter med MCn och den var uppskattad. Nu när MCn sålts och gpsen inte är lika lämpad för bil skulle en med röststyrning smaka mumma. Man vill ju kunna vara trafiksäker när man ”knappar” in en ny destination liksom...
 
1. Roadtrips

Med en Tomtom skulle jag inte behöva åka olagligt av misstag om och om igen på nästa bilsemester. Central-europeiska storstäder har ofta alldeles för krångliga innerstäder att köra i.
 
V
Svar: 1

Denna gps skulle passat oss perfekt då vi för första gången har tänkt oss bila ner till södra Sverige och till Danmark nu till sommaren.
 
1 roadtrips

Skulle behöva en så kan hitta rätt på semestern
 
Svar 1

Med denna skulle jag kunna få sova i bilen då frugan blir nervös så fort hon skall köra och jag vill sova.
 
Svar: Roadtrips

Var i Stockholm förra helgen och inte hittade dit jag skulle med min gamla gps så jag skulle behöva en ny.
 
1 Roadtrips

Jag skulle ge den till min far som gick ut för att köpa cigaretter men kom aldrig hem.
Jag tror han hittar inte hem och fortfarande är där ute och letar efter rätt väg.
 
Svar: 1. Roadtrips
Skulle behöva den sedan jag blev änka och bor i Västerbottens inland med massor av småvägar. Nu måste jag själv hitta och tyvärr har jag svårt med det då jag till och med kan gå vilse då jag går ut från en affär!
 
Svar: 1 Road trips.

Och som nybyggare här i Halland (fd asfaltbarn från Göteborg) är det svårt att hitt till alla småbyar här ute på bondvischan.
En GPS skulle verkligen hjälpa när vi navigerar mellan Tönnersjö, Trönninge, Tönnersa, Röinge, Öringe osv.
 
Svar 1.
Jag vill verkligen vinna det perfekta hjälpmedlet för en kvinna som är i total avsaknad av lokalsinne.Lyckas alltid virra bort mig hur noga jag än planerst resvägen.Skulle behöva en i handväskan också.
 
Svar 2 Roadtrips
Jag skulle behöva en gps med mitt dåliga lokalsinne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.