Tänkte göra ett draperi i tvättstugan för att dölja fjärrvärmeskåpet och en del fula rör, ska använda en färdig öljettförsedd gardinlängd i kraftig vit bomull men tycker nu att den ser lite tråkig ut, är det nån som vet var man hittar tvättsymboler som färdiga schabloner alt. som man kan skära ut i plast själv, för att sen använda för att måla med textilfärg på draperiet ???

MVH/Christina.
 
Färdiga: no idea.
Kan detta funka? Ta dem största symbolerna du hittar på någon vanlig plagg, kopiera i kopieringsmaskin, förstora till önskat storlek, det blir lite suddigt om du förstorar mkt så du kanske behöver rita om lite. När du är nöjd kopiera en sista gång på overheads plast.

C.
 
Jag tror att "hon med tofsarna" i "Äntligen Hemma" (TV4) gjorde tvättkorgar eller liknande med tvättsymboler i höstas. Kolla deras hemsida ifall det finns några tips.
 
Jag har för mig att "hon med tofsarna" förstorade upp symbolerna och printade ut dem på OH-papper som hon i sin tur skar ut pch sen använde som schablon.
 
Tack för tipsen :D ska försöka det där med förstoring på OH plast, så får vi se hur det blir ;)
MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.