Till er kunniga, hur går jag tillväga för att renovera min trappa. Har läst runt lite och förstått att lackfräs är ett bra verktyg. Trappan är i nuläget oljemålad?/lackad? grå med mycket skav och fula märken. Vill få den trären och sen blir det nog att spackla och måla den vit. Eller någon som har ett annat förslag? Vill ha den ljus då trapphallen är mörk. Tacksam för tips och råd om verktyg och tillvägagångssätt hur jag gör/använder för verktyg för att få bort all färg överallt och får en fin trappa helt enkelt.:) Är medveten om att det är ett riktigt hästjobb men köpa en ny trappa än tyvärr för kostsamt.
 
  • Sliten gråmålad trappa med synliga skav och märken, med en aluminumsstege lutad mot den.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten gråmålad trätrappa med synliga skav och märken i behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en sliten trappstegskant målad i grått med synliga skav och märken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Behövs inte slipas trären, slipa och tvätta av trappen med målartvätt/ammoniak, spackla defekter, och måla sedan med t ex en lackfärg eller golvfärg.
 
Martin321 Martin321 skrev:
Behövs inte slipas trären, slipa och tvätta av trappen med målartvätt/ammoniak, spackla defekter, och måla sedan med t ex en lackfärg eller golvfärg.
Tack för svar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.