Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ingen vet med säkerhet vad som händer efter 3 år. Enkla är inte för den som tror att de sannolikt kan få problem att få bolån om tre år. Enkla är inte heller för den som sover dåligt för att de tar större risker.
Löptiden enligt FAQn skall vara på 40 år. Då är det bara villkorsperioden som är tre år, dvs man är garanterad lån i 40 år om man "sköter sig", men att räntan kan variera?
 
1.7% verkar räntan bli efter tre år enligt uppgifter idag.
 
Uppgifter ifrån?
 
H Holmspel skrev:
Uppgifter ifrån?
Från SVD artikeln:
"– Det är våra obligationsinvesterare som kräver att vi ska ha en rörlig boränta på cirka 1,7 procent efter tre år. Men vi hoppas kunna flytta kunderna till samma eller bättre boränta då. Kanske ett Stockholmslån, lån för företagare, landsortslån eller ett lån designat för fritidshus, säger Enklas vd Alexander Widegren."
 
Någon här som skaffade Enkla?
 
Det framgick redan i mars att Enkla kommer att få finansieringsproblem. Det är välbeskriven i inlägg #121 till #126.
Vem vill låna ut pengar med en sån låg ränta till ett rikabelt projekt ! inte jag i alla fall.
 
Kul. Hur det går för den som ger mig bolån är jag inte jätteintresserad av bara räntan är låg. :)
 
Provade att göra en ansökan applikationen lyckades dock inte hämta ngr låneuppgifter.
 
L
Corpes Corpes skrev:
Jag kommer iaf kolla runt mer aktivt nu än förut efter billigare räntor då det är såpass enkelt att byta.
J Jarlsgård skrev:
Det korta svaret är att jag räknar helt galet.

Men tack, det visar bara att 0.55% ränteskillnadsersättning gör ännu större förändring.



Edit: jag har inte alls räknat fel?
[länk]
Det verkar för mig att i en sådan situation skadar det verkligen inte att vara mer uppmärksam på sådana bagateller, det är bra att du förstår detta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.