MathiasS MathiasS skrev:
...och även om det låter som ett skämt är jag faktiskt aktiv spekulant på en Peug Boxline - jag kanske kan fixa en rapport åt dig ändå.
Hur länge har det Peu-gått ?
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
harry73
Om man säljer sitt hus kan det vara ett tips att ställa en gammal citroen på tomten.
Då kan eventuella föroreningar i marken aldrig bli dolt fel.
Jag har sprutat omkring så mycket hydraulolja med dessa bilar :(
 
  • Haha
  • Gilla
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hur länge har det Peu-gått ?
Ja, peuh, det är inte roligt men slutsatsen är att en sådan är den bästa matchningen mot kravspecen. Hoppas avsluta inköpsprocessen under vintern.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hur länge har det Peu-gått ?
Jag tror inte den där är rolig i Trelleborg.. :rofl:
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
harry73
Inget är roligt i Trelleborg :p
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Rubriksättaren kunde inte låta bli...

Skärmklipp av en nyhetsrubrik som spelar på ord om en person som blivit skjuten i foten i Handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 8 till
  • Laddar…
Själv uppvuxen i Haninge minns jag skämt av slaget ”tre poliser skjutna i Handen, alla dog”. Det hävdades till och med att tidningarna hade löp på det temat när det begav sig, men det tvivlar jag på. Hur som helst är det inte första gången någon blivit skjuten i Handen.
 
Dom här finns ju också (tror vi haft dom i nån tidigare sida)
Röd skylt med texten "Handens Fotvård" mot en gul tegelvägg.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Apropå händelser i Handen:
Den förre brittiske labourledaren Michael Foot skulle en gång bli ordförande för en kommitté för kärnvapennedrustning. Detta meddelades i The Times under rubriken:
”Foot heads arms body”
 
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Jag tror inte den där är rolig i Trelleborg.. :rofl:
Den är rolig i Trelleborg ;)

Edit:Eller har jag missat nått mer än pågått-ordvitsen? :thinking:
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Fast det är svårt att se humorn i det när man som jag har haft det som en vardag under lång tid. Jag hade ett uppdrag hos ett stort företag där jag var ensam konsult/tekniker från vårt bolag och det stora företaget hade en stor mängd konsulter från andra mycket större konsultfirmor. Ingen konsult från de större konsultfirmorna var särskilt lösningsorienterade då det påverkade deras egen debiteringsmöjlighet. Väldigt frustrerande att sitta på möte efter möte och få höra att "Det kan vi inte svara på idag. Det måste vi kolla upp. Kan vi ha ett möte igen nästa vecka?"
Till sist lyckades jag övertala vår kund om att avbryta projektet och slänga ut alla konsulter, inklusive mig själv.
En bra byråkrat skall rationalisera bort sig själv. Men oavsett det är svart humor ofta bra humor.
 
tommib tommib skrev:
Rimligen har "The expert" redan varit uppe i den här tråden men den förtjänar att postas igen. Varje gång jag ser den är jag osäker på om jag ska skratta eller gråta. Det måste vara ännu mer plågsamt för dem som faktiskt har det som jobb.

[media]
Fler anekdoter på ämnet för dem som orkar lyssna.

En nära vän ondgjorde sig för mig om att som it-konsult var det värsta som kunde hända att åka med säljaren på kundmöte, då man måste ha koll på att säljaren inte lovar saker som inte kan genomföras. Jag berättade denna historia för en annan god vän, som är framgångsrik it-entreprenör. Hans åsikt var att det värsta som kunde hända var att åka på ett kundmöte och vara tvungen att ha med sig en expert som hela tiden pratar med kunden om vad som inte kan genomföras ..
 
  • Gilla
big mike och 4 till
  • Laddar…
Person som håller en juldekoration som ett ögondroppflaska nära sitt öga, liknande en ögondropp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stämmer inte in på mig dock, jag är jultokig.. ;)
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Haha jag satt precis och hade roligt åt samma syftningsfel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.