Hej!
Undrar hur man ska göra under vintertid med klipparen och laddstationen. Vi bor i södra Sverige men det kan ju bli kallt här också. Hur gör ni andra? Tar ni in klipparen? Tänker också på själva laddstationen, ska den också tas in, och hur gör man detta på bästa sätt?
 
Ladda fullt, stäng av klipparen med strömbrytaren och ställ in både laddstation och klippare i förråd. Jag har mina i kallförråd, vilket i alla fall funkade bra första (förra) vintern.
 
Du skriver inte vilket robotfabrikat du har, men som steg ett kolla i manualen.
Vi laddar alltid vår Gardena R70 fullt, stänger huvudbrytaren tar in klippare, laddstation och nätaggregat i förrådet under vintern.

Begränsningskabel/guidekabel och spänningskontakt stoppas i en vattentät plastpåse eller i den specialframtagna förvaringsboxen.
 
Han kommer väl in när jag kommer på att han ska in... (Nått år eller 2 gammal bild)

 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Nu är kärstin inne för vintern, någon som vet ifall man måste slå på brytaren ifall man vill underhålls ladda i vinter?
Husqvarna Automower 430X robotgräsklippare upplagd för vinterförvaring med kopplad laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Husqvarna automower 430X robotgräsklippare parkerad i laddstation inne i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O ollo skrev:
Nu är kärstin inne för vintern, någon som vet ifall man måste slå på brytaren ifall man vill underhålls ladda i vinter?
[bild]
Maskinen är helt avstängd när huvudbrytaren är i frånläget. Ingen laddning sker således.
 
  • Gilla
ollo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.