Svar: 2. 1 h i 70 grader

Som matlagningstokig prylintresserad man har jag länge suktat efter en Sous Vide.
Älskar att bjuda vänner på mat och skäms inte för att jag gärna försöker imponera i matlagningen.
Eftersom jag också värnar om kvalitet vill jag gärna ha en Anova som är en Sous vide i absoluta toppskiktet.

Var i Heidelberg tillsammans med sambon tidigare i höstas och tänkte då passa på att köpa en Sous Vide.
Tyvärr är de ju 5 år efter resten av världen i Tyskland så personalen i butiken förstod inte vad jag pratade om.
Efter diverse sökningar på internet och i deras beställningssortiment skulle de kunna ta hem någon av okänd kvalitet. Tackade nej till detta tveksamma erbjudande och sedan har det inte blivit av att skaffa någon.
 
Svar: 2. 70C 1 - 1.5 timme.

Jag tycker själv att jag verkligen behöver en sånhära maskin, jag hade använt den till en hel del matlagning men även sterilisering av frukt och bär för att brygga fruktöl.

Vakuumförpackaren för sig själv hade även den fått mycket användning för i mitt hemmabryggeri där den skulle få hjälpa till att packa humle så aromerna bibehålls.
 
2. 1 h i 70 grader

Att experimentera med mat har länge varit en passion och att få chansen att tillaga kött med rätt temperatur och ägg med perfekt gula vore superkul! Att kunna servera färdiga portionspåsar direkt ur grytan vore en kul gimmick på efterfesten.
 
2. 1 h i 70 grader

(Svaret står inte i länken, dock står det om kycklingfilé där istället)

Har sett ett antal videos om sous vide nu från Matgeek (ser fram emot fler denna vecka), och jag vill verkligen kunna använda sous vide för att få till den perfekta köttbiten. Att även kunna göra en större laddning grönsaker åt ett-åringen hade varit toppen, det går åt rejäla mängder mat åt honom :D
 
Svar: 2, 70grader en timme för fläskfilé welldone

Jag älskar att laga mat, prova nya idéer, nya metoder... Jag har länge velat ha en Sous vide, men eftersom jag och min fru arbetar mycket volontärt så har pengarna inte räckt till att skaffa en Sous vide än.
Möjligheterna med en Sous vide är oändlig för både huvudrätter, såser desserter m.m. Hade verkligen vart roligt att kunna experimentera med den.
 
Svar 2.

När man lyxar till det med kött vill man att det blir perfekt. Tyvärr är det svårt att lyckas med den konsten. Därför vill jag vinna den här så jag kan imponera på familjen!
 
Svar 2. Har länge tänkt skaffa ett dylikt köksredskap men blir nedröstad av resten av familjen. Tror att en ev. vinst skulle förändra situationen och att alla skulle uppskatta matlagning med sous vide. /Ulf
 
Svar 2

Med en Sous Vide i köket
Slipper man stöket,
gästerna klagar inte på maten
Kocken blir bästa kamraten
 
Svar 2; en timme i 70 grader. Är så vansinnigt nyfiken på vad man skulle kunna åstadkomma med en sous-vide; ett tempererat ägg, kokt i 60 grader? Perfekt tempererad chokladefterrätt? Pocherad fisk till perfektion?

Har länge suktat efter en sån här men pengarna har aldrig räckt till. Snälla?
 
2. 70 grader

Expreimentera med nya maträtter och överträffa gäster på nyår!

//björn

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn sous vide och bjud vännerna på perfekt tillagad mat

[bild]


Sous vide har seglat upp som ett riktigt trendigt sätt att laga mat. Tekniken bygger på ånga och innebär att du placerar maten i ett vattenbad i en lufttät plastpåse och maten tillagas sedan under vakuum. Detta gör att du inte riskerar att exempelvis överkoka utsidan. Maten blir perfekt genomlagad. Nu har du chansen att vinna en egen sous vide så att du också kan imponera på familj och vänner med den här fräcka vakuumtekniken. Vinnaren tar hem sous vide-paket Anova Wifi och Magic Vac från Kitchenlab.se. Paketet innehåller allt du behöver för att komma igång.

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilken tid och temperatur menar Kitchenlab.se är den bästa för att tillaga en fläskfilet well done?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 h i 60 grader
X. 1 h i 65 grader
2. 1 h i 70 grader

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kitchenlab.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kitchenlab.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svaret är alternativ 2.
Jag har en kollega på jobbet som nästan går upp i brygga när deras sou vide-maskin ska beskrivas. Den känslan vill också jag känna.
 
Svar: 2

Perfekt sätt att ta hand om de lokala råvarorna för att kunna bjuda sambon på en riktigt god fredagsmiddag efter att hon tagit hand om sonen hela veckan. Vill ha!
 
2 dvs 1timme 70grader

Fantastiskt att kunna kunna låta maten komma helt till sin rätt genom att hela biten får samma temperatur. Med enbart otåliga människor i hushållet är det ofta bränd yta och rått inuti som är resultatet här hemma :oops:
 
2. 1 timme 70 grader

Jag tror egentligen att mitt kött blir bättre i grillpannan. Men jag skulle gärna bli överbevisad, då det verkar otroligt smidigt och träffsäkert!
 
Svar 2. 1 timmer i 70grader

Jag och min sambo skulle behöva bli bättre på att laga mat hemma för att dra ner kostnaderna, därför vore denna underbar att testa på så vi kanske återfår matlagningsglädjen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.