Otroligt läckert skydd!
 
Det där var en snygg lösning på poolskyddet. Flyter det på vattnet eller finns det spår i poolkanten som det går i eller på?
Fungerar det även som isolering för att hålla poolvärmen och minska vatten avdunstningen?
 
F
R roli skrev:
Det där var en snygg lösning på poolskyddet. Flyter det på vattnet eller finns det spår i poolkanten som det går i eller på?
Fungerar det även som isolering för att hålla poolvärmen och minska vatte n avdunstningen?
Dom är riktigt coola. Det är tyvärr priset på den i automatiserat utförande med. Och denflyter på ytan. Det var mitt första val men det var för mycket pengar. Det är skapligt högt inköpspris men även infrastruktur runt blir lite dyrare, man behöver tex en halvmeter?? längre pool.
 
R roli skrev:
Det där var en snygg lösning på poolskyddet. Flyter det på vattnet eller finns det spår i poolkanten som det går i eller på?
Fungerar det även som isolering för att hålla poolvärmen och minska vatten avdunstningen?
Den flyter på vattnet, isolerar och man kan gå på den!
Byggd av luftfyllda lameller med ändstycke i plast eller med borstar som rengör vattenlinjen.
Men den kan ej användas som vintertäckning.
 
F fsn skrev:
Dom är riktigt coola. Det är tyvärr priset på den i automatiserat utförande med. Och denflyter på ytan. Det var mitt första val men det var för mycket pengar. Det är skapligt högt inköpspris men även infrastruktur runt blir lite dyrare, man behöver tex en halvmeter?? längre pool.
Det är därför jag ska mura en extra behållare i framkanten, så snor man inte utrymme av poolen + att den behöver inte vara lika djup som poolen.
Det är en av anledningarna som jag bygger själv, läs sparar pengar, för att kunna ha råd med denna.
Ja, den är dyr, men hittar inga bra alternativ!
 
Paerh Paerh skrev:
Det enda som jag har sagt är dyrt i denna tråd är poolskyddet.
Nu fattar jag inget, prata ur skägget så ska jag försöka hålla tråden intressant.
Ja, jag undrade vad poolskyddet kostade eftersom du tyckte det var dyrt, i förhållande till att bygga en pool.
Jag tror fler som verkar intresserade av detta poolskydd vill veta priset så de kan jämföra detta mot alternativa poolskydd.
 
Redigerat av moderator:
X xLnT skrev:
Jag föreslår att du somnar om och vänder på dig så kanske du vaknar på rätt sida.



Ja, jag undrade vad poolskyddet kostade eftersom du tyckte det var dyrt, i förhållande till att bygga en pool.
Jag tror fler som verkar intresserade av detta poolskydd vill veta priset så de kan jämföra detta mot alternativa poolskydd.
Va bra, nu är jag med!
Poolskyddet kostar mellan 77`-85` utan montering.
Blocken har jag lyckats att få ner till 34:-inkl moms /st.
Frigo, armering och distanser är "överblivet" från annat bygge.
Murning och puts gör jag själv, liner som svetsas på plats kommer Tage att göra, han bor här i byn och brukar vara human i pris.
 
Tack för svaret och lycka till, ser bra ut så här långt.
 
Poolskyddet är i hamn!
Av en ren tillfällighet såg jag att ett 3 år gammalt Abriblue var till salu.
I bilen och iväg för inspektion!
Och så blev det, i helgen hämtade vi det hela.
Åker man långt måste man ha fika med! Person sitter på bilens baklucka med öppen takbox, bredvid släpvagn lastad med ett poolskydd och mattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jprahl och 3 till
  • Laddar…
Det tar lite tid innan detta ska monteras, men det är gutt att ha det hemma.
Sen återstår lite funderingar på inkoppling och programmering. Elcentral för pool med Abriblue- och Next Pool-logotyper samt säkerhetsvarningar och installationsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk kapsling med diverse komponenter inklusive en strömförsörjning och kabelanslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Vad fick du ge för det begagnat?
 
Arbetet fortskrider i tältet, är lite enahanda, armera, gjuta och mura.
Fick inte till böjarna med armeringen: Armeringsjärn med felaktiga böjar mot en bakgrund av grovbetong i ett byggtält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
Men.... Närbild på armeringsjärn böjt över porös betong i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Efter lite funderingar i vår gamla bod så hittade jag en gammal plåtsax som byggdes om!
Tur att jag var själv hemma, det tjoades högt när funktionen blev precis som väntat! Närbild av en ombyggd gammal plåtsax i en arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ombyggd gammal plåtsax i grönt med exponerad mekanik mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jprahl och 6 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Vad fick du ge för det begagnat?
Håll i hatten!
15000:-
Nypris 101245:-
 
  • Gilla
Sjöolsa och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.