Fick barnen en iPhone som första mobiltelefon?
 
useless useless skrev:
När vi ändå är inne på båtar...


[bild]
Och citat på samma tema, ”MTV” besöker staden Uranus och intervjuar ortsbor.
- Do you like it here in Uranus?
- Is it warm in Uranus?
- Osv ..
 
useless useless skrev:
Fick barnen en iPhone som första mobiltelefon?
Jag minns inte exakt. Ska vi stämma även Samsung och Sony när vi ändå är igång?
 
  • Haha
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag minns inte exakt. Ska vi stämma även Samsung och Sony när vi ändå är igång?
Stäm de föräldrar som inte har haft råd att köpa till sina egna ungar ..
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
En kompis representerade som konsult en stor myndighet i en upphandlingsfråga med stor kostnad. På mötet träffade han säljarens representanter, som också enbart var inhyrda expertkonsulter. I bägge parters primära intresse låg således att först enas om behovet av ett långt möte till ..
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Okej, observera att vi inte ska diskutera folks utseende nu direkt.. även om det säkert är lockande! I mina ögon får alla se ut som de vill, på alla sätt!

MEN.. ur reklamsynvinkel så fick denna bild mig att skratta hejdlöst - för det är så knäppt!

Reklambild jämför "före" och "efter" effekten av en bantningsplåster med två kvinnors kroppar och en produktförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild/screenprint från (vad trodde ni..)
Wish

Man kan köpa lite plåsterlappar för att bränna fett..
.. visst det kanske funkar - MEN - det där resultatet är inte efter tio lappar iaf!
 
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Okej, observera att vi inte ska diskutera folks utseende nu direkt.. även om det säkert är lockande! I mina ögon får alla se ut som de vill, på alla sätt!

MEN.. ur reklamsynvinkel så fick denna bild mig att skratta hejdlöst - för det är så knäppt!

[bild]

Bild/screenprint från (vad trodde ni..)
Wish

Man kan köpa lite plåsterlappar för att bränna fett..
.. visst det kanske funkar - MEN - det där resultatet är inte efter tio lappar iaf!
Jomenvisst serru. Man klistrar dem under fotsulorna och helt magiskt åker kilo efter kilo fett ut där. Fantastiskt!!!
 
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
En kompis representerade som konsult en stor myndighet i en upphandlingsfråga med stor kostnad. På mötet träffade han säljarens representanter, som också enbart var inhyrda expertkonsulter. I bägge parters primära intresse låg således att först enas om behovet av ett långt möte till ..
Fast det är svårt att se humorn i det när man som jag har haft det som en vardag under lång tid. Jag hade ett uppdrag hos ett stort företag där jag var ensam konsult/tekniker från vårt bolag och det stora företaget hade en stor mängd konsulter från andra mycket större konsultfirmor. Ingen konsult från de större konsultfirmorna var särskilt lösningsorienterade då det påverkade deras egen debiteringsmöjlighet. Väldigt frustrerande att sitta på möte efter möte och få höra att "Det kan vi inte svara på idag. Det måste vi kolla upp. Kan vi ha ett möte igen nästa vecka?"
Till sist lyckades jag övertala vår kund om att avbryta projektet och slänga ut alla konsulter, inklusive mig själv.
 
  • Gilla
Ingenjören och 9 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Jomenvisst serru. Man klistrar dem under fotsulorna och helt magiskt åker kilo efter kilo fett ut där. Fantastiskt!!!
Det gör nog bättre nytta om sätter dessa för munnen ...
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
tommib
Rimligen har "The expert" redan varit uppe i den här tråden men den förtjänar att postas igen. Varje gång jag ser den är jag osäker på om jag ska skratta eller gråta. Det måste vara ännu mer plågsamt för dem som faktiskt har det som jobb.

 
  • Gilla
  • Haha
villeg och 10 till
  • Laddar…
@TeroM Var precis på väg att skriva detsamma innan jag läste ditt inlägg.....
 
TeroM TeroM skrev:
Det gör nog bättre nytta om sätter dessa för munnen ...
Sannolikt, men skulle inte sälja lika bra :crysmile:
 
tommib tommib skrev:
Rimligen har "The expert" redan varit uppe i den här tråden men den förtjänar att postas igen. Varje gång jag ser den är jag osäker på om jag ska skratta eller gråta. Det måste vara ännu mer plågsamt för dem som faktiskt har det som jobb.

[media]
Ser ut som vilket möte som helst med en produktägare.:cry:
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.