Om du vill ha en lätt flyttbar ställning som substitut för stegen hade jag köpt en aluminiumställning som inte är så bred (1m?) och ställt den med kortsidan mot huset. Du får visserligen flytta den oftare men det går att bygga den så att det ena benparet hamnar nedanför slänten.

Ett billigare alternativ är haki, min är 1,6x3m och jag tror det är den vanligaste. Dock är den rätt tung att flytta och bygga, framförallt när man ska montera 3m bommarna.
 
Jag är inte riktigt säker på om jag förstår problematiken, vill TS inte göra någon åverkan i slänten där benet ska stå?
För det är ju bara att göra ett litet jack, i med en lite tjockare brädbit och sen är det klart. Ställningen kommer ju inte glida, för den främre delen håller ju emot.
Antar att TS inte bor på en rullstensås.

Jag skulle rekommendera HAKI alla dagar om året, då kan du som andra sagt bygga precis hur du vill.
Men TS vill kanske inte ta inititalkostnaden för HAKI.
 
C
X xLnT skrev:
Jag är inte riktigt säker på om jag förstår problematiken, vill TS inte göra någon åverkan i slänten där benet ska stå?
Slänten består under ytan av gigantiska stenblock som stödjer grundmuren. Hade den inte varit så brant så hade det nog inte varit något problem att få ett tillräckligt bra stöd för benen, men med ca. 45° lutning känns det väldigt vanskligt.

Skulle gärna köpa HAKI eller annan modulställning, men jag tror det är "sämsta" alternativet för det jag skall använda den till. Behöver något som går snabbt att montera upp och ner och flytta runt, och gärna något jag också vid behov kan använda inomhus.
 
Det finns långa bottenskruv men jag rekommenderar att köpa några korta spiror att bottna med. Dom passar ihop med ramarna och är bra att ha ibland när det är bråkig mark
 
C
Uppdatering: Efter att ha funderat och jobbat lite med en lånad ställning blev det till slut en begagnad Instant rullställning. Slänten har vi "löst" genom att bygga upp en plattform med lastpallar. Inte optimalt och rätt omständigt och tidskrävande, men det funkar.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.