2. 1 h i 70 grader
Jag vill vinna denna för jag älskar att utmana mig i köket. Just nu har jag det senaste halvåret utmanat mig att minimera mitt matavfall. Detta har gjort att vi i vår familj nästan inte kastar en smula. Ibland kan det innebära att alla fyra får ära olika mat från de senaste dagarna vid samma middag när resterna inte räcker. Nu vill jag ytterligare hitta på någon kul matidée och denna låter perfekt.
 
Alternativ 2...

Tänk att för en gångs skull kunna lyckas med perfekta brysselkål till jul..
 
Svar: 2

Jag finner mig ofta stående i köket med en fin köttbit i ugnen, på låg temperatur och med tillbehör som skulle behöva en högre tillagningstemperatur. Med en sous-vide skulle jag slippa ugnskön och slippa servera kött som har fått vila lite för länge under tiden som tillbehören blir klara i ugnen.
 
Svar 2
Då man är riktigt dålig i köket(förutom att baka hallongrottor) så kanske en riktig hjälpreda i köket underlättar, så tanten min slipper stå för all matlagning.
 
2. 1 h i 70 grader

Eftersom jag är helt orutinerad i köket finns risk att jag försöker göra pannkakor med den. Men åtminstone kommer jag försöka laga något gott åt min familj !
 
Svar 2: 1h i 70 grader

Skulle vara perfekt med en sous vide till min familj, jag skulle laga allt i den. Från långkokt välling till frukostgröten. Att man sedan kan få till en riktigt lyxig middag är inte fel det heller.
 
2. 1 h i 70 grader

Jag har länge försökt men aldrig lyckats få till det perfekta köttet. Det skulle vara fantastiskt att prova en sous vide för att kunna nå den perfekta temperaturen.
 
Svar: 2. 1 h i 70 grader

Skulle vara extremt spännande att se om jag skulle lyckas ruinera fint kött till och med med en så pass fin maskin.
 
GustavN
2. 1 h i 70 grader

Har genom åren kollat runt och suktat efter ett bra startkit som inte kostar skjortan. Frugan i huset älskar jag jag experimenterar i köket och hittar på nya saker, lika så mina 2 små barn. Detta hade förgyllt min vardag i köket och gästerna och grannar hade vallfärdats till mitt doftberikande kök.
 
2. 1 h i 70 grader

Fick precis hem en köttlåda på 40kg där jag fick köpa en ny frys för att få plats med allt på, i kombination med detta kommer vårt förstfödda närsom helst (beräknat 3 Nov) och samma veva tog en otroligt blåsig dag död på gasolgrillen..
Skulle vara perfekt med detta för att kunna njuta av både god mat och kvalitetstid med fru och baby inomhus hela vintern lång.
 
Svar: 2 - 1tim i 70 grader

Jag har aldrig varit så intresserad av fancy matlagning. Men sen fick jag käka hos en polare osm använt sin sous vide, och vilken god mat!

Med denna i mitt hem får jag en chans att bjuda tillbaka och äntligen glänsa i köket.

//xph
 
2. 1 h i 70 grader

Vore fantastiskt trevligt med perfekt rosa rostbitt!
 
Svar: 2

Vi har tvillingpojkar på 2 år som inte äter mat med stekyta på, därtill ser de alltid till att man tappar tiden på matlagningen och kollen på tillagningen då fokus alltid riktas till deras äventyrliga vardag. Den här fantastiska metoden skulle lösa alla problem och matlagning skulle bli roligt igen. Oj, vad vi behöver den här inser jag nu!!
 
1h i 70 grader
 
Svar 2.

Matlagning är nånting som ligger mig varmt om hjärtat.
Jag har köpt och utforskat airfryern.
Jag har köpt och utforskat slow-cookern.
Jag har alla möjliga olika grytor och stekpannor. Allt för att hitta nya intressanta matupplevelser.
Senaste tillskottet är en keramikgrill. Här har jag bara börjat min utforskning men har kommit en lång väg! Så långt att jag på senare insett att jag måste ha en sous vide. Att kunna köra till en perfekt temp kommer ta matlagningen till ytterligare nivå. En sån här vill jag verkligen ha =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.