Bestämt mig för betong i lilla badrummet, på golvet och i duschen. Plattorna jag vill ha kostar 1000 kr kvm...Ska leta alternativ eller pruta...(hörde du det Per!? ;))
Plattorna nöts/slipas med tiden av fötterna...och är det snyggaste jag sett på länge. Ska man välja 40x40 eller 60x60?
Någon som sett liknande?
 
Nu blir man ju nyfiken, låter snyggt!!! Jo jag har sett något liknande i en reklamfilm av allt...jättesnyggt...betong i stora plattor (grått) på både väggar och golv (sen typ Manhattan-utsikt utanför fönstret som passade ganska bra in i badmiljön - kanske inte så lätt att matcha ;)). Har du ingen bild på vad du har tänkt dig?
mvh stenhus05
 
Kul att Du också gillar det! Bild på plattorna.

iProjectPrivate2000-840x444-bw.jpg
 
Ja iofs tjockare, ändå dyrt, men så är det väl oftast med designade prylar. Folk har ju alltid blivit itrummade att betong ska vara så billigt och att man kan gjuta själv osv. Men det krävs känsla och lyckas inte alltid av alla.. det ligger en hel del hantverk i dessa plattor. Jag har sett karlns verkstad. Men pruta går ju... ;)
Kalksten eller betong är valet verkligen så enkelt?


 
MatildaSofia skrev:
Bild på plattorna.
:surprised: URK! :p
Tycker det ser billigt ut t.o.m. sämre än en tysk militärbarack. Kan inte vara vidare hygieniskt heller, svårt att hålla rent. :-/
 
Golvet kanske man skulle låta bli att lägga klinker på?? ;D Sparar massa pengar på att visa frugan detta. :p Undrar bara varför jag överhuvudtaget bilade upp golvet som va om nu detta är det senaste.
 
Immobil skrev:
:surprised: URK! :p
Tycker det ser billigt ut t.o.m. sämre än en tysk militärbarack. Kan inte vara vidare hygieniskt heller, svårt att hålla rent. :-/
;D Har aldrig varit inne i en tysk militärbarack men jag kan tänka mig hur det skulle kunna se ut.

Jag gillar den där "Silent Hill"-känslan. fast å andra sidan är jag skräckfilmsfantast. ;D

mvh
David

 
Jättefint Matilda :D

Men är dessa behandlade på samma sätt som 'ditt' betonggolv, dvs. så att de inte suger åt sig så väldigt mycket vatten i duschen, om inte, hinner de torka mellan duschningarna??

Fast det vete katten om jag ändå inte skulle gå på kalksten om dessa kostar över 1000 kr/m2 :-/
Fast jag är ju betongnovis, så jag kanske bara är feg, men snyggt ser det hursomhelst ut ;)

Är även bänkskivan under handfatet i betong?
Vem är det förresten som tillverkar och säljer dessa plattor??

MVH//Christina.

 
Skoj att höra era åsikter...som vanligt har Christina extremt god smak ;)
Dessa plattor av Per Ranch är obehandlade inte den tekniken som du tänkte på C. Man kan polera dem lite samt fetta in dem så går inte vattnet ner lika lätt. Men annars tycker Ranch att man ska låta fötterna slipa plattorna...med tiden.
Ja bänkskivan var också i betong. Han har de snyggaste betongbänkskivor jag sett...Mmm..tänk bara mitt kök Christina..gråa luckorna..slipade betonggolvet ..en rå bänkskiva känns givet! Eller?
 
Om du lägger in dom där får du banne mig se till att skippa färg-teven och köra den svart-vita varianten istället...eller bara titta på myrornas krig. ;D
 
Jädrar anåda vad snyggt!

Det där ska jag ha med i planerna för mitt nya hallgolv!
 
Är köksluckorna oxå i betong. ??? 8)
 
MatildaSofia skrev:
Ja bänkskivan var också i betong. Han har de snyggaste betongbänkskivor jag sett...Mmm..tänk bara mitt kök Christina..gråa luckorna..slipade betonggolvet ..en rå bänkskiva känns givet! Eller?
Hmmm........, kanske Matilda, även om jag tvingas erkänna att med de tonade vita luckorna hade den skivan varit än mer självklar ;)

Jag skulle personligen vara lite rädd att det blir lite för jämngrått alltigenom :-/

I ditt fall skulle jag personligen vilja ha en bänkskiva som ljusar upp det hela lite (Granit-Kaschmir White??) och bryter av lite mot det grå, men det är en smaksak förstås ;).

Men hursomhelst så tycker jag att det är fullkomligt fascinerande med betong :-*, vilket de flesta (inkl. mig själv tidigare) oftast är sett som ett 'rått, grovt, ofärdigt, stom/grund material', hur det alltså kan bli så sammetslent, skimrande och variationsrikt (beroende på ytbehandling) trots sin grova, råa, 'billiga' och ofärdiga början :-*

MVH//Christina.
 
Men C...köket är ju så svagt svagt grått..nästan vitt, . jag tycker det är snyggt så som jag tänker mig. Betongen är ju levande!
 
MatildaSofia skrev:
Men C...köket är ju så svagt svagt grått..nästan vitt, . jag tycker det är snyggt så som jag tänker mig. Betongen är ju levande!
Men vet du vad Matilda ;), du har ju utmärkt smak så då instämmer jag, det blir säkert jättesnyggt :D.

Jag tänkte mig en grå typ 'Kvänums', men det kanske blir en annorlunda ton på det kök du slutligen bestämt dig för, vilket det nuu kan vaaara ::) ;) (du får gärna uppdatera mig lite på vad som hänt sedan sist ;))

MVH :-*//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.