Villa Öjersjö eller Andy Warhol? Bornstein Lyckefors villa vid Stora Hålsjön öster om Göteborg och nära Partille golfklubb, har redan fått flera namn. Greppet att passa in de olika husvolymerna under ett sluttande tak ger variation i rumshöjder samtidigt som en riklig uppglasning ger utsikt i alla väderstreck. 

Du kan läsa artikeln här: Villa Öjersjö - enkelt grepp ger varierad rumsgestaltning
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Snyggt hus, hade gärna byggt ett funkis men kommunen hade så roliga regler för bygghöjd mm:(
 
Fint hus med hög finish på detaljerna. Vad är det för fönstertillverkare?
 
Jag som precis monterat slätspont i hela vårt nya gästhus hyser full respekt till de män och eventuellt kvinnor som monterat innerpanelen, förutsatt att det är äkta innerpanel och inget fusk då såklart. Snygga detaljer och bra passning. Iofs ser virket ut att vara av hög kvalitet. Trevlig planlösning. Fint hus
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Synd med braskaminen mitt i rummet. Snyggt men den tar plats och gör två pyttesmå små vardagsrumm.
 
D
Är detta ett skämt ?

Huset har byggaren försökt sälja i över 1,5 år!

Varför kommer denna artikel nu?
 
L
Daniel Öjersjö skrev:
Är detta ett skämt ?

Huset har byggaren försökt sälja i över 1,5 år!

Varför kommer denna artikel nu?
Huset är redan sålt om du undrar.
 
Daniel Öjersjö skrev:
Är detta ett skämt ?

Huset har byggaren försökt sälja i över 1,5 år!

Varför kommer denna artikel nu?
Ja det ska vara sålt nu men en bit under utgångspris. Fint läge men är inte så jätteförtjust i huset.
 
Jag tycker det känns lite deprimerande ödsligt och livlöst på något sätt. Kanske för att det är så tomt på bilderna. Men det har absolut en del läckra detaljer
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag tycker det känns lite deprimerande ödsligt och livlöst på något sätt. Kanske för att det är så tomt på bilderna. Men det har absolut en del läckra detaljer
Ja, inte heller min bild av ett hus med hemtrevnad precis.
Men träpaneler är läckra.
Ganska likt det vi har själva, men våra billiga B-kvalitet-paneler har mycket mindre kvistar :)
 
Är det bara jag som tycker att den konstiga "takbalken" eller vad man nu skall kalla den på bild 3 stjäl utsikt från fönstren på andra våningen. Står det t.ex. ett barn och tittar ut genom fönstret så kommer de ju inte att se något rakt ut annat än takkonstruktionen....... En sådan sak borde väl en arkitekt kunna undvika???
 
Redigerat:
R roli skrev:
Är det bara jag som tycker att den konstiga "takbalken" eller vad man nu skall kalla den på bild 3 stjäl utsikt från fönstren på andra våningen. Står det t.ex. ett barn och tittar ut genom fönstret så kommer de ju inte att se något rakt ut annat än takkonstruktionen....... En sådan sak borde väl en arkitekt kunna undvika???
Nej jag håller med. Nu är det mest badrum bakom "balken", men sovrummet (som dessutom har fönstret i hörnet av rummet) drabbas. När på tjänstefel av arkitekten. Hela övervåningen är riktigt dåligt planerad m a p utnyttjandegrad av kvm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.