Hej!

Det är så att jag har börjat på med omdränering av huset. Och tänkte återanvända makadamen. Men det är hyfsat mycket sand/jord i den.

Några bra tips på hur smidigast att tvätta den?
 
M
Ett såll och en högtryckstvätt, men det är ett mödosamt och smutsigt jobb.
 
Blandare och trädgårdsslang, funkar kanonbra
 
Tumla den i en betongblandare (tombola) med vatten? Bygga ett rissle av hönsnät?

För bara något år sedan hade jag kunnat göra en sådan sak. Jag hade mycket mer fritid än vad jag har nu. Jag tror det är svårt att få ekonomi i ett sådant jobb, om du inte har oändligt med fritid och eget vatten.

Det billigaste och smidigaste är nog att beställa ny makadam och antingen köra iväg den gamla,skänka den eller fylla upp något annat ställe.
 
N NoOne2k skrev:
Tumla den i en betongblandare (tombola) med vatten? Bygga ett rissle av hönsnät?

För bara något år sedan hade jag kunnat göra en sådan sak. Jag hade mycket mer fritid än vad jag har nu. Jag tror det är svårt att få ekonomi i ett sådant jobb, om du inte har oändligt med fritid och eget vatten.

Det billigaste och smidigaste är nog att beställa ny makadam och antingen köra iväg den gamla,skänka den eller fylla upp något annat ställe.
Tombola är vad jag har tänkt på med. Känns inte som det finns någon bättre lösning för billig peng. Eget vatten har jag
 
Behöver du verkligen tvättad makadam till en omdränering?
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
H henkepenk skrev:
Behöver du verkligen tvättad makadam till en omdränering?
Hade det vart köpt otvättad makadam hade jag bara slängt ner det. Men nu är det en massa jord i det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.