Hej

Vi tänker bygga en Optimal 168 med oisolerad, oförberett övervåning och undrar om nån har el, vvs, vent och avloppsritningar till övervåningen.
Jag tänker göra allt själv däruppe och uppskattar om nån har ritningarna till övervån.

Tack på förhand
22.jpg
 
  • Skärmdump av en dator med öppna fönster för termostatkontroller i ett fastighetssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Vi inväntar bygglovsritningar/handlingar på vårt Optimal 178, det är i stort sett samma hus så påminn mig om 2-3 veckor ifall jag inte svarat här redan dess :)

/Andreas
 
Toppen !
Jag ska göra det.
Du kan även melja mig på zazapr@hotmail.com
Tack på förhand
Mvh
Zlatko
 
Hej, har nu fått bygglovshandlingarna men tyvärr finns där inga el/vvs/vent-ritningar i denna, utan där finns bara samma som är i katalog och som du själv troligtvis har.

Du kan inte prata med er säljare och se om ni kan få köpa loss sådana ritningar till ett billigt pris?
 
Jag ska testa med säljaren. Om du får såna ritningar eller nån materallista till övervån säg till för att det underlättar enormt, tack på förhand!
Zlatko
 
Tjena. Hur gick det för er? Jag är i samma sits nu, fick ni fram någon materiallista?
 
Hej
Jag har byggt allt nu och om du behöver nåt kan jag plocka fram till dig
 
Z zazapr skrev:
Hej
Jag har byggt allt nu och om du behöver nåt kan jag plocka fram till dig
Vi har köpt det halvinrett och jag undrar hur många mantimmar och vad materialkostnader blir för gips, reglar, golv, elmtrl, badrum blir?
Z zazapr skrev:
Hej
Jag har byggt allt nu och om du behöver nåt kan jag plocka fram till dig
Vad blev totaöa
Z zazapr skrev:
Hej
Jag har byggt allt nu och om du behöver nåt kan jag plocka fram till dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.