Hej min mormor har sedan 60-talet haft 2stycken Jetson fåtöljer, som hon nu p.g.a att pensionen inte riktigt räcker till vill sälja för att få in lite extra pengar. Då hon är ganska gammal har hon bett mig om hjälp för att sälja dom, men jag har ingen aning om vad dom kan vara värda. Vad jag förstått kan dessa vara värda ett antal tusenlappar. Det som jag antar är lite sämre för värdet är att dom kläddes någon gång i slutet på 80- början på 90-talet. Jag undrar därför om någon kan ha ett tips om vad jag kan tänkas sätta för pris på dessa? Då jag förstås vill att mormor ska få ut så mycket som möjligt, men ändå få dom sålda.


mvh
Jeppe
 
Mycket handlar om skicket. Blocket verkar indikera 10-14 000 kr per st förutsatt gott skick. Med många bilder från olika vinklar borde de alltså inbringa runt 18-20 000.

Lycka till!
 
Om Jetson är i skinn och dynorna utbytta hos Dux blir värdet lägre. Ny skinndyna till Jetson kostar ca 18.000; jag har nyligen kollat då jag har en sliten Jetson från -60-talet. Logic's prisbedömning verkar rimlig även när man kollar auktionspriserna minus slagavgiften.
 
Casaloco
Jag tror du får bäst betalt om du säljer dom via något auktionshus istället för blocket
 
Okej, tack för svar. Då har jag fått lite riktlinjer om var jag ska lägga priset.


Mvh
Jesper
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.