någon som kan tipsa om ”skenor” till glashyllplan?
Har byggt ett eget vitrinskåp och skulle vilja att glaset ligger på 2st skenor.
Inte trä, måste vara minst 8mm breda som glaset ligger på.
 
Såhär ser det ut.
 
  • Vardagsrum med grå inbyggd bokhylla som innehåller TV, glas och flaskor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått vardagsrumsskåp med glasdörrar, inredningsdetaljer och en TV som visar en hemskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Precis sån jag letade efter, dock har jag inte bauhaus i närheten.

Hade tänkt använda sån i första hand men skåpet är 75.5cm och hyllplanen 75cm. Så måste ha lite marginal på grejorna.
Anpassade skåpets bredd efter dörrarna och fick tag på 5st hyllplan jääävligt billigt i de måttet så.
 
K-rauta har skapligt med aluminium profiler. Om du har dom i närheten.
 
Snyggt skåp, du har inte fler bilder så du kan skapa en byggtråd - sådant är alltid uppskattat här på forumet.!
 
B badtastex skrev:
Snyggt skåp, du har inte fler bilder så du kan skapa en byggtråd - sådant är alltid uppskattat här på forumet.!
Tackar! Jo några bilder har de allt blivit.. men borde kanske ha startat byggtråden när jag började och inte när jag blev klar..
Det slutade med att jag tog 15x21 hyvlad furu som fästes med 4,5x30 försänkt träskruv.
 
  • Ett vitt vitrinskåp fyllt med olika sorters glas och flaskor av sprit, omgivet av en grön planta till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett grått vitrinskåp fyllt med glas och spritflaskor med en konstbild och planta bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
AndersOhrt
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Tackar! Jo några bilder har de allt blivit.. men borde kanske ha startat byggtråden när jag började och inte när jag blev klar..
Jag tycker det är allra bäst att lägga upp en tråd när man är klar, med min takt blir man lätt stressad för att uppdateringarna kommer så sällan. ;)
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Glasskivorna i vårt vitrinskåp ligger på vanliga hyllbärare försedda med en plasthylsa, typ denna [länk]
Exakt likadana har vi i vårt IKEA-skåp, med hyllplan som är 76 x 34 cm.
 
B badtastex skrev:
Jag tycker det är allra bäst att lägga upp en tråd när man är klar, med min takt blir man lätt stressad för att uppdateringarna kommer så sällan. ;)
Får väl lägga upp en ny tråd.. kommer inom 15 min.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.