richardtenggren
Hej,

Är det bara för mig som textmarkören ibland får för sig att försvinna när man skriver ett inlägg, oftast uppkommer det när man switchar till en annan app under tiden som man skriver. Vilket kan vara lite störigt.

Det hände såväl på min gamla 7+ som på min XS Max, så detta har pågått ett tag.
 
Råkar du ut för att du byter app/fokus, eller bara flyttar markören i texten och sen går det inte att skriva?
Det blir ingen text?
Markkören kanske finns på ett annat ställe, utanför synligt område, men det blir ingen text där heller?
Workaround:
1. tryck på Emojis
2. tryck på en emoji :)poop::mad::devilish: brukar ge mig extra nöje...)
3. nu är det bara att skriva igen (glöm inte ta bort emojisen)

Edit: Händer på iPadAir
 
richardtenggren
Nej jag kan alltid skriva, är bara att den blinkande markören försvinner, vilket exempelvis gör det jobbigt att redigera texten.
 
Har också råkat ut för fenomenet på min iPhone 7. Det finns ett trick som ibland kan hjälpa - om du håller nere mellanslagstangenten en stund så kan du flytta insättningsmarkören både horisontellt och vertikalt. Funkar dessutom i alla appar där du skriver.
 
  • Älska
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Har också råkat ut för fenomenet på min iPhone 7. Det finns ett trick som ibland kan hjälpa - om du håller nere mellanslagstangenten en stund så kan du flytta insättningsmarkören både horisontellt och vertikalt. Funkar dessutom i alla appar där du skriver.
Shit vad bra. Tack för det superbra tipset, det hade jag ingen aning om.(y)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Shit vad bra. Tack för det superbra tipset, det hade jag ingen aning om.(y)
Ingen orsak. Har själv snott tipset – tror jag såg det i MacWorld eller så.
:)
 
richardtenggren
Tror inte det gäller mellanslag specifikt, i alla fall inte på public betan, man kan köra så med vilken tangent som helst typ :)

Min lösning brukar bli att posta och sedan redigera :)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
San
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tror inte det gäller mellanslag specifikt, i alla fall inte på public betan, man kan köra så med vilken tangent som helst typ :)

Min lösning brukar bli att posta och sedan redigera :)
Sant - funkar även med andra tangenter.
 
Men på övriga tangenter måste jag ”hard press” med risk för att jag skriver en bokstav oavsiktligt. På mellanslagstangenten räcker det att jag long-pressar.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.